A fost haos total în ultimele zile după ce mii de turiști s-au plâns că și-au ratat concediile de vară. Vinovate ar fi companiile aeriene low cost care au anulat zboruri pe bandă rulantă fără să ofere prea multe explicații.
Culmea, legea pare să fie de partea lor, multe dintre firme fiind abonate la scandaluri. În mediul online există deja grupuri ale păgubiților, mulți dintre oameni având sume de recuperat încă din debutul pandemiei.
„Nu este vorba de o sumă mare, vorbim despre un bilet low cost. Dar la cei 21 de euro s-au adăugat alți 9 euro pentru alegerea locului, 45 de euro pentru bagaj la cală, știți, când le aduni pe toate astea parcă te întrebi de ce n-ai zburat cu o companie serioasă”, a explicat pentru FANATIK unul dintre bărbații care așteaptă de peste doi ani de zile recuperarea banilor.
Druncea Florinel spune că o singură dată compania i-a răspuns la un mail și a fost asigurat că banii îi vor fi virați în cel mai scurt timp posibil. De atunci au trecut însă mai bine de 24 de luni.
În același timp, mii de români care aveau planificate vacanțe vara aceasta s-au trezit că nu mai pot pleca. Deși legea impune returnarea banilor pentru biletul de avion, nici acum companiile nu se îngrămădesc.
Problema este reprezentată însă de banii pe care românii i-au achitat hotelurilor, adică locuri unde nu au mai putut ajunge pentru că zborul lor a fost anulat.
Vorbim despre oameni care au decis să sară peste agențiile de turism și să-și construiască un concediu de vis. Au plătit separat biletele de avion, dar și locul în hotel și au așteptat ziua plecării.
„Eu am ajuns până în aeroport, vă dați seama despre ce vorbim. Poate dacă mi se spunea cu 24 de ore înainte gestionam diferit, mă urcam în mașină și conduceam de nebun până în Spania, nu știu.
Hotelul nici nu a vrut să audă de o eventuală returnare, ce vină au ei? Le-am ținut camera blocată, au și ei dreptatea lor”, a notat pe o rețea de socializare Grigore Tunaru.
Unul dintre motivele invocate cel mai des de companiile de low cost este că avioanele nu erau pline. Drept pentru care acestea nu puteau opera zborul în asemenea condiții.
„Din punctul meu de vedere pică o asemenea grozăvie. Când tu mai ai 48 de ore până la ora plecării, dau un exemplu, și avionul e mai mult gol, crezi cumva că în următoarele două zile vei vinde câte bilete dacă n-ai reușit să faci asta în câteva luni?
Câți oameni se vor decide pe ultima sută de metri că vor un bilet de avion? Și atunci de ce nu îi anunți din timp pe cei care deja l-au achiziționat?
Nu, asta este o minciună. Nici când se fac procedurile de decolare nu ești sigur că zbori, acesta este adevărul”, a întrebat Druncea Florinel.
Specialistul în turism, Răzvan Pascu a explicat și de ce compania Blue Air anulează pe bandă rulantă zboruri. Culmea, recuperarea banilor pare a fi o adevărată aventură.
„Blue Air se afla în procedura de concordat preventiv în Romania de mult timp, ceea ce înseamnă că nu te poți îndrepta în niciun fel legal împotriva lor, orice ar face.
Din februarie 2022, Tribunalul din Roma le-a aprobat aceeași procedură și în Italia, probabil de aceea își permit să facă astfel de mizerii în continuare”, a notat acesta.
Cele mai multe curse anulate de Blue Air erau programate în lunile iunie şi iulie spre Bruxelles, Barcelona, Torino şi Milano.
Printre cei mai fericiți călători sunt cei care au reușit să zboare, dar cu întârzieri uriașe. Cursa Wizz Air de Viena este arătată cu degetul de mai mulți turiști.
„Este incredibil ce se întâmplă. Zilnic sunt întârzieri de ore întregi. Când avionul trebuie să fie la Viena, el abia decolează din București.
Oamenii stau ca vitele și așteaptă sosirea aeronavei după care se începe o îmbarcare pe repede înainte.
Pentru că atunci când a ajuns avionul la Viena, el trebuia să fie, de fapt, la București. Înăuntru e mizerie, sunt resturi ale celorlalți turiști, cine să aibă timp și când să mai fie timp și de aspirat”, a explicat Dinu Valentina pentru FANATIK.