Cel puțin în ultima lună, analizând cifrele mențiunilor despre Diaspora. Conform Informat.ro, datele au fost analizate cu ajutorul NewsVibe, platformă de media intelligence cu suport AI. ”Pentru procesarea datelor s-a recurs la un algoritm special antrenat pentru clasificarea informațiilor pe baza tematicii abordate”, arată sursa citată.
Așadar, sursele online relevante au publicat 8.700 de articole și postări pe teme legate de Diaspora și migrațiune în ultimele două săptămâni, volumul fiind mai mare raportat la cele legate de mediu (7.700), dar la jumătate față de cantitatea conținutului despre sănătate (17.500). Vârful acestui interes online a fost pe final de octombrie.
Atunci, în perioada 30-31 octombrie s-a discutat intens despre inundațiile catastrofale din Spania, care au afectat comunitatea românească. 3 români ar fi murit, în timp ce MAE a anunțat că au dispărut 16. Al doilea vârf ca și volum în comunicarea online despre Diaspora a fost 3-4 octombrie, atunci când românii au rămas blocați în Liban. În contextul unor atacuri israeliene asupra Beirutului.
Grafic NewsVibe. Evoluția numărului de articole și postări pe teme legate de diaspora în surse online relevante, în ultima lună
”Topul surselor care au produs conținut despre diaspora este condus de pagina de Facebook StiriDiaspora, cu aproape 300 de postări în perioada analizată, urmată de website-ul stiripesurse.ro, cu mai puțin de jumătate din acest volum de conținut. În top 15 se mai află și alte două canale Facebook specializate, Vocea Diasporei, respectiv Rotalianul – Revista românului din Italia. O sursă de top este și platforma informat.ro”, arată sursa citată.
Grafic NewsVibe. Topul surselor online relevante care au publicat cele mai multe articole și postări pe teme legate de diaspora, în ultima lună
Conceptul de cetățeni a fost ”entitatea la care s-a făcut referire cel mai mult în contextul conținutului online despre diaspora”. Dintre țările amintite se remarcă Spania, dar există mențiuni și pentru Italia, Germania, SUA, Marea Britanie, Liban și Republica Moldova. Diaspora este un alt termen menționat explicit în discuții. MAE și Ministerul de Interne au fost instituțiile aflate în centrul atenției.
Grafic NewsVibe. Top entități menționate în știrile și postările pe teme legate de diaspora în surse online relevante în ultima lună
Cele mai folosite emojis în ultima perioadă au fost tricolorul și steagul UE, dar și globul și steagul Republicii Moldova, precum și cel al Ungariei și SUA. Între timp, emoția ”evocată cel mai mult” este tristețea.
Grafic NewsVibe. Top emojis incluse în postările pe teme legate de diaspora în surse online relevante în ultima lună
”Din perspectiva hashtag-urilor utilizate frecvent, se remarcă #departamentulpentruromaniidepretutindeni, cu variantele #DRPRomânia și #drp. Se evidențiază și câteva etichete politice, printre care #elenalasconi și #georgesimionpresedinte”, transmite Informat.ro.
Grafic NewsVibe. Top hashtags incluse în postările pe teme legate de diaspora în surse online relevante în ultima lună
Ca de obicei, sursele locale care scriu despre subiecte importante sunt cele din județele Cluj, Iași sau Constanța. Cu toate acestea, se remarcă un interes mai mare pentru subiectul diaspora în jumătatea de vest a țării.
Grafic NewsVibe. Harta surselor online locale care au scris pe teme legate de diaspora în ultima lună.
Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza este bazată pe un model Machine Learning dezvoltat de echipa NewsVibe, care a fost antrenat pentru clasificarea conținutului extras din surse online relevante în funcție de tematica abordată. Datele prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Artificial Intelligence.