ADVERTISEMENT
News

Cum au ucis autoritățile școlile vocaționale pe timp de pandemie! ”Cei de la privat au voie să se antreneze, noi nu”

Autor: Alexandru Năstase | 16.02.2021 | 18:32
Cum au ucis autoritățile școlile vocaționale pe timp de pandemie! ”Cei de la privat au voie să se antreneze, noi nu”
Școlile vocaționale au fost puternic afectate de pandemie. Sursa foto - colaj Fanatik

FANATIK îți spune cum au ucis autoritățile școlile vocaționale pe timp de pandemie! Indiferent că vorbim despre unități de învățământ care școlarizează în profil sport, muzică sau coregrafie, mai toate au fost puse pe butuci din cauza coronavirusului. Culmea, spun oamenii implicați în fenomen, privații n-au avut nicio problemă în toată această perioadă.

ADVERTISEMENT

Fotbal, rugby, volei, baschet, orice sport care beneficia de o clasă cu profil a fost închis de aproape un an de zile. Sportul juvenil de stat nu mai există și sunt șanse mici ca acesta să fie repus pe un traseu pozitiv.

Clasele sportive, centrele naționale de excelență și liceele de profil au privit cu stupoare cum terenurile sunt închise, sălile ferecate și bazinele secate.

ADVERTISEMENT

Cum au ucis autoritățile școlile vocaționale pe timp de COVID-19!

Elevii care au optat pentru o școală generală sau un liceu cu program sportiv au rămas fără niciun drept. În starea de urgență, antrenorii au transmis prin ședințe video cicluri întregi de exerciții și au sperat că sportul își va relua mersul.

Mulți copii, spun antrenorii, s-au antrenat prin parcuri. „Nu aveau voie să alerge nici măcar împreună. Mi se rupea sufletul de ei, să-i văd cum se chinuie, cum aleargă printre rahați de câini și mămici cu cărucioare.

ADVERTISEMENT

Au tras ca disperații să rămână în formă. Pandemia i-a prins pe mulți în plin campionat, unii erau în vârf de ciclu. N-au avut voie în sălile de antrenament, în sala de forță, nicăieri. Și-n tot acest timp, lângă ei, pe terenurile închiriate de privați se juca într-o veselie.

Sursa foto – hepta

Bine, se juca e mult spus, că ce fac ăia acolo e altceva. Dar așa sunt părinții. Preferă să dea milioane întregi pentru balet, cu tot respectul și pentru balet, că și ei sunt în aceeași situație ca noi. Întreb și eu, ca profesor de sport, antrenor de aproape 20 de ani, care este diferența între mine, antrenor al unei generații de excepție pe care o pregătesc pentru performanță și loturi naționale și unul care, de fapt, nu face nimic. Le ia banii fraierilor.

ADVERTISEMENT

Ăla are voie să facă antrenamente. Incredibil, dar la ăla nu vine, domne, coronavirusul. Vine numai la mine. Că virusul ăsta simte, domne. Vine, se uită, vede că eu sunt de la liceu cu profil sportiv și sare pe mine. La ăla privatul, privește peste gard puțin și pleacă, nu intră”, a atras atenția, sub protecția anonimatului, un profesor al unui liceu sportiv din București.

Ce se întâmplă cu învățământul vocațional

De altfel, mai mulți profesori fac un apel disperat către minister. Aceștia spun că situația trebuie reglementată într-un fel și sportivii să aibă voie să înceapă antrenamentele și competițiile.

ADVERTISEMENT

„Învățământul vocațional în totalitatea sa, sportiv, artistic, coregrafie, arte plastice, nu doar că în această perioadă a pierdut un standard de calitate pe care îl recunoscuse întreaga societate românească și de care ale cărui beneficii ne bucuram cu toții, dar, în momentul de față, învățământul vocațional își riscă chiar existența în sine.

Și aici, autoritățile române, au împins lucrurile într-o discriminare fantastică pe care eu nu mă așteptam să o vedem în acest an, în această perioadă. Dacă celor care își desfășurau activitatea în unitățile de învățământ de stat li s-a interzis practic acest lucru, vedem că tot ceea ce înseamnă activitate sportivă privată, activitate muzicală privată etc, și-au putut desfășura în continuare activitatea fără nicio problemă.

ADVERTISEMENT
Sursa foto – facebook

Autoritățile au spus stop acestor activități în învățământul de masă pentru a nu-i pune pe copii în pericol. Și acum întrebăm noi retoric, cluburile private care și-au putut desfășura activitatea și care nu au raportat cazuri majore de îmbolnăvire, oare, există echitate în sensul acesta?

Din punctul nostru de vedere, până la această oră, autoritățile au avut grijă să se spele pe mâini în ceea ce privește organizarea acestui fenomen și au lăsat cluburile să se descurce fiecare pe cont propriu. Dacă aceste forme de învățământ nu își reiau activitatea, măcar pentru lecțiile tactice s-ar putea ca în viitorul apropiat să nu mai putem vorbi de existența acestora”, a zis pentru FANATIK și Sorin Dragne, antrenor de volei al liceului Regele Mihai 1 și multiplu campion național cu echipele sale.

Sunt școlile focare de COVID-19?

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că, după prima săptămână de şcoală cu prezenţa fizică a elevilor şi cadrelor didactice, situaţia nu este una îngrijorătoare din perspectivă epidemiologică şi că rata de infectare este mult inferioară celei generale.

Ministrul Educaţiei a precizat că rata de infectare cu virusul SARS CoV-2 în rândul elevilor este una mică. “Aceşti 290 de elevi, din fericire asimptomatici sau cu forme foarte uşoare, sunt 1 la 10.000, deci o rată de infectare mult inferioară ratei generale de infectare. Sunt 200 din 136.000 de clase. Din perspectivă epidemiologică, situaţia nu este îngrijorătoare”, a susţinut Cîmpeanu.

Sursa foto – ALEXANDRU DOBRE / MEDIAFAX FOTO

De remarcat că, pe lângă cele 290 de situații în rândul elevilor, există și 183 de clase cu activitate suspendată, dar și 340 de angajați confirmați cu virusul

Cum pot fi salvate școlile vocaționale

Fără doar și poate, școlile vocaționale pot să primească acceptul pentru redeschidere în cazul în care situația epidemiologică nu se extinde în unitățile de învățământ. Este singura speranță a profesorilor.

„Dacă ne ajută Dumnezeu, dacă respectă toți ceilalți, deși, știți eu cu ai mei cam fac armată. Știu ce au de făcut, un sportiv e mult mai atent, mai conștiincios, poate că noi trebuia să începem. Să sperăm, e tot ce ne-a mai rămas. Dacă nu, o să privim Jocurile Olimpice din calitate de „nimeni pe drum”. Că de unde să avem campioni?”, a mai zis pentru site-ul nostru și Jurcă Alexandru, un alt profesor la un liceu cu program sportiv.

Sursa foto – hepta.ro

Vă readucem aminte că reprezentanţii Ministerului Sănătăţii îi sfătuiesc pe părinţi să fie atenţi la felul în care se simt copiii lor înainte de a-i duce la şcoală, iar dacă observă chiar şi o parte dintre simptomele de COVID-19 să îi ţină acasă şi să discute cu medicul de familie.

“Pentru ca şcolile să rămână deschise este nevoie de un efort comun. Este în puterea fiecărui părinte să contribuie la oprirea pandemiei şi la menţinerea în şcoli a unui mediu sigur pentru copii, părinţi, profesori şi întreaga comunitate”, a transmis pe pagina de Facebook Ministerul Sănătăţii.

Reprezentanţii Ministerului Sănătății enumeră cele mai frecvente simptome ale COVID-19 şi îi sfătuiesc pe părinţi să fie atenţi la copiii lor.

“Înainte să duci copilul la şcoală, fii atent la cum se simte. Cele mai frecvente simptome pentru COVID-19 sunt febra, tusea uscată, pierderea gustului şi mirosului, durerile musculare, nasul înfundat, durerile de cap sau de gât şi diareea. Dacă observi chiar şi o parte din aceste simptome la copilul tău, îţi recomandăm să îl ţii acasă şi să iei legătura cu medicul de familie cât mai repede“, afirmă aceştia.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 841. 32 pagini + CD. Doar 10lei!