News

Cum erau umiliți clienții Nordis de șefii companiei: ”Minte-l în continuare. Trebuie să te doară în…”. Noi stenograme DIICOT

Șefii și directorii de vânzări de la Nordis râdeau și îi jigneau pe clienții păgubiți, în discuțiile interceptate de procurorii DIICOT.
14.02.2025 | 17:09
Cum erau umiliti clientii Nordis de sefii companiei Mintel in continuare Trebuie sa te doara in Noi stenograme DIICOT
Șefii Nordis îi ironizau pe clienții păgubiți / Colaj foto: Fanatik / Surse: Inquam Photos, nordis.ro
ADVERTISEMENT

Noi stenograme din dosarul Nordis arată cum șefii vânzărilor de la Nordis Mamaia discutau despre clienții de la care au încasat zeci sau chiar sute de mii de euro.

Șefii Nordis, interceptați de DIICOT: ”Clienții sunt fericiți, că le-ați promis… avioane”

O conversație ”internă” interceptată de procurorii DIICOT demonstrează cum oamenii de la Nordis erau instruiți să își mintă clienții și să-i ducă cu vorba de la o lună la alta. În realitate, aceștia cunoșteau foarte clar faptul că banii destinați construcției fuseseră cheltuiți iar proiectul imobiliar nu mai avea cum să se finalizeze.

ADVERTISEMENT

Într-o astfel de discuție Mihai Alexandru, asociat și director de vânzări la Nordis Management SRL îi spune, amuzat, lui Bogdan Adalbert Șaitoș, Managing Partner la Nordis Hotels, că ”au fost odată niște bani”. Drept răspuns, Șaitoș îi ia în derâdere pe clienții Nordis, despre care spune că ”li s-a promis avioane”.

Mihai Alexandru: Ce faceți domnul Șaitoș?

Șaitoș Bogdan Adalbert: Plec acasă, tu?

Mihai Alexandru: La birou, la birou, discutăm cu clienții fericiți

Șaitoș Bogdan Adalbert: Foarte bine, că le-ați promis…avioane

Mihai Alexandru: Păi așa s-au făcut banii domnul…Bogdan

Șaitoș Bogdan Adalbert: Care bani?

Mihai Alexandru: Banii care au construit aici

Șaitoș Bogdan Adalbert: Banii, banii

Mihai Alexandru: E, au fost odată niște bani

Șaitoș Bogdan Adalbert: A fost o vreme

Mihai Alexandru: A fost o vreme, da.

Avocat celebru, țepuit de Nordis: ”Să-i dăm un sejur, dar vezi că are mulți copii”

Într-o altă conversație interceptată de procurorii DIICOT, fratele lui Mihai Alexandru, Mihai Ștefan, se plânge de atitudinea acestuia față de un client de profesie avocat. Mihai Ștefan spune că fratele lui nu-i mai răspunde clientului la telefon, iar acesta se gândește să acționeze Nordis în judecată.

ADVERTISEMENT

DOMN: Mă auzi?

MIHAI ȘTEFAN: Da, stai așa că mă retrag puțin, cine era…

DOMN: Nu pot să disc…Alex, Alex, că e vorba de o chestie….

MIHAI ȘTEFAN: Bă, nu știu

DOMN: …de un avocat, de o situație mai aparte

MIHAI ȘTEFAN: …trebuie să-i dai și lui un sejur în martie, oricând, dar trebuie să-i dai și vezi că ăsta are și mulți copii, mi-a arătat poze cu ei, adevărul e că…bă are o familie foarte frumoasă, numai el e mai…dar adevărul că…să știi acuma cum a venit îmbrăcat și cum era, pare foarte curățel așa și copiii lui, știu spaniolă foarte bine și alte chestii, mă rog, dar trebuie să-i dau un sejur că altfel…nu cred că o să ne fie bine dacă se retrage sau dacă face ăsta ceva, el știe toate chestiile din toate grupurile negative, că mi-a spus, da, mă, am mai văzut, dar mă deranjează o singură chestie, voi nu-mi răspundeți, am mulți prieteni care și așa râd de mine, fac mișto de mine că am cumpărat și mi-am luat țeapă la voi

DOMN: Mda

MIHAI ȘTEFAN: Noi nu ajutăm prin faptul că nu-i răspunde Alex, nu eu sau tu, Alex

DOMN: Exact

MIHAI ȘTEFAN: Și faptul că în fiecare lună, da bă, toți clienții care au venit, toți mi-au zis aceeași chestie, existenți mă refer, în fiecare lună spunem că luna viitoare și s-au săturat de chestia asta și are și…ce să mai zic, că așa a fost și la el e vorba de 2 ani

DOMN: Mda

MIHAI ȘTEFAN: Lui Alex de fiecare când îi zic asta, a, dar ce ești slab, minte-l în continuare, trebuie să te doară-n p… și după el se miră că ne dau ăștia în judecată și el  zice că în doi ani, atât durează, nu o să dureze doi ani se poate și mai repede, dar mă rog…

DOMN: Da mă, hai că vorbim, de fapt te sun mai pe seară, dar nu chiar așa pe seară că…nu o să fiu acasă

Mihai Alexandru, reprezentantul Nordis la TV. DIICOT: ”Se remarcă cinsmul”

Mihai Alexandru este descris de procurori ca făcând parte din eșalonul superior-decizional, imediat sub cei doi lideri (Poștoacă și Ciorbă). El a fost principalul vector de comunicare, alături de Gheorghe Emanuel Poștoacă, în promovarea proiectelor imobiliare ale grupului Nordis, fiind prezent în mai multe emisiuni de televiziune.

Mihai Lexandru
Mihai Alexandru, șeful vânzărilor de la Nordis, era un obișnuit al emisiunilor de televiziune, unde venea să promoveze proiectele

DIICOT spune că acesta ”deține abilități remarcabile în a induce în eroare atât opinia publică cu privire la stadiul lucrărilor cât și punctual, clienții cu care interacționează. (…) Din acest punct de vedere se remarcă cinismul de care dă dovadă în raport cu persoanele care au achitat avansuri considerabile atunci când aceștia solicită explicații, oferindu-le fie justificări care nu au niciun fel de legătură cu realitatea, fie amânându-le încontinuu”.

ADVERTISEMENT

Nordis modifica pozele pe Facebook să pară că au finalizat mai multe balcoane

Relevante în acesta caz sunt transmiterea de informații evazive către clienții nemulțumiți. În schimb, aceștia aveau grijă să șteargă de pe pagina de Facebook anumite nemulțumiri manifestate de clienți.

ADVERTISEMENT

Într-o altă situație, fotografiile postate în mediul online erau modificate pentru a masca stadiul real al lucrărilor. Mai exact, deși balustradele balcoanelor erau instalate până la etajul 3 sau 4, prin editarea fotografiilor părea că acestea sunt finalizate până la etajul 9.

Cum s-au turnat reciproc oamenii de la Nordis

Mihai Ștefan, fratele șefului de vânzări de la Nordis, este martor în dosar și a dat declarații la DIICOT împotriva lui Florin Poștoacă, despre care a spus că „era în stare să mintă pe toată lumea despre absolut orice”.

De asemenea, despre familiile Cirobă și Poștoacă a spus că erau factori decidenți în legătură cu ”drafturile promisiunilor”. Aceștia organizau ședințe periodice în care se transmiteau instrucțiuni cu privire la cauzele întârzierii lucrărilor, care ulterior urmau să fie aduse la cunoștința clienților. De asemenea, ei îi informau despre modificarea unor planuri – așa-zisele recompartimentări – și despre vânzarea unor unități locative către alte persoane decât celor cărora le fuseseră promise prin antecontract.

Tags: