News

Cum explică Titi Aur accidentul în urma căruia două fete au murit: „Creierul n-a mai înțeles nimic”

02.03.2021 | 10:17
Cum explica Titi Aur accidentul in urma caruia doua fete au murit Creierul na mai inteles nimic
ADVERTISEMENT

Cumplitul accident produs sâmbătă seară, pe strada Mențiunii din nordul Capitalei și soldat cu moartea a două fete de 6, respectiv 14 ani, după ce o șoferiță a pierdut controlul volanului și le-a lovit în plin, chiar pe trotuar, a fost analizat cu atenție de Titi Aur, multiplu campion național la raliuri și expert în condusul defensiv.

Odată ajunsă în intersecție, cu viteză mai mare sau mai mică, a avut un motiv de s-a speriat. De ce s-a speriat nu știm exact. Poate tocmai pentru că s-a trezit în intersecție cu viteză prea mare”, a explicat acesta, în încercarea de a identifica mecanismele psihologice care au făcut ca femeia de 56 de ani să nu schițeze niciun gest pentru a evita impactul.

ADVERTISEMENT

Creierului, care ar trebui să simtă că frânezi, dar de fapt mașina accelerează, i s-a șters imaginea, n-a mai înțeles nimic, s-a speriat”, susține specialistul, infirmând astfel ipoteza conform căreia autoarea tragicului eveniment rutier „a fost teroristă și a vrut să omoare niște oameni”.

Accidentul din cartierul Andronache, analizat de Titi Aur: „Nu știm ce a fost în mașină”

Eu cred că în această situație, dacă strada ar fi avut limitatoare de viteză, indicatoare, ar fi putut să influențeze viteza inițială a șoferiței respective. Adică având o restricție de viteză, având niște bumpere, niște zone care practic te obligă să frânezi, ar fi putut să influențeze viteza inițială.

ADVERTISEMENT

Dar ce este cert e că odată ajunsă în intersecție, cu viteză mai mare sau mai mică, a avut un motiv de s-a speriat. De ce s-a speriat nu știm exact. Poate tocmai pentru că s-a trezit în intersecție cu viteză prea mare.

Poate a avut un moment emoțional nu știu de care, poate soțul ei din dreapta a strigat, a făcut, nu știm ce a fost în mașină, cert este că din imagini se vede clar că odată intrată în intersecție și până în momentul impactului, a accelerat încontinuu, nu a frânat, mașina nu s-a lăsat deloc de bot, adică nu a frânat, nici vorbă de urme de frânare, nici măcar nu a redus, ci a accelerat în continuu.

ADVERTISEMENT

Mai mult, nu a virat puțin stânga, pentru că ea, mergând pe direcția tot înainte, a lovit cele două copile. Dacă trăgea puțin stânga, numai cât trecea intersecția, dacă se ducea un metru, un metru și jumătate înspre stânga, ceea ce înseamnă foarte puțin virat la stânga, ar fi trecut, bineînțeles, peste borduri, ar fi intrat în gard, ar fi lovit mașina, ar fi fost niște fiare îndoite și un accident să zicem banal, dar nu ar fi fost cu victime, ceea ce mie îmi spune că ea a fost inconștientă în acea perioadă, în acea zonă.

 De ce a fost? Pentru că a încurcat efectiv pedalele: în loc să frâneze, a accelerat, accelerând a intrat în panică și mai mare și mai tare. Creierului, care ar trebui să simtă că frânezi, dar de fapt mașina accelerează, i s-a șters imaginea, n-a mai înțeles nimic, s-a speriat.

ADVERTISEMENT

A ținut piciorul maxim pe accelerație crezând în subconștient că apasă pe frână și s-a întâmplat această nenorocire. Sau a fost teroristă și a vrut să omoare niște oameni, dar nu cred asta, pentru că dacă voia să facă asta, trăgea dreapta și mai omora încă doi copii sau chiar și pe acei tineri, dar asta e o extremă.

De ce să accelerezi să te duci drept către niște oameni care stăteau pe bordură? Sau o faci intenționat, sau nu mai realizezi ceea ce faci”, a analizat Titi Aur la Digi 24.

Care este poziția corectă a picioarelor pe pedale

În ceea ce privește poziția corectă a picioarelor pe pedale, care nu este explicată în școala de șoferi, deși ar trebui, potrivit specialistului, „piciorul drept trebuie să stea cu călcâiul în dreptul pedalei de frână și nu în dreptul pedalei de accelerație”.

Într-o situație limită, disperată, de panică, șoferul are instinctul să apese pe ceva și ceva-ul acela pentru el înseamnă pedala de frână. Și dacă piciorul nu e în dreptul pedalei de frână și este în dreptul pedalei de accelerație, probabilitatea să apeși pe accelerație există.

Aici apar niște factori care pot agrava sau pot atenua această situație: cel de la volan este emotiv; cel de la volan nu cunoaște mașina; cel de la volan are, ca în cazul de față, alcool, ceea ce înseamnă reflex întârziat sau reflex incorect. „Și atunci, apeși instinctiv pe pedala de frână, crezi tu, dar apeși de fapt pe accelerație.

Vedem asta pentru oricine a fost într-o mașină în care cel de la volan face o mică nebunie, e o situație mai limită, și în dreapta are un posesor de permis: cel din dreapta apasă instinctiv – pe nimic, în fapt, – pe podea, crezând că are pedala de frână.

Instinctul lui îi spune că dacă e pericol, să apese pe ceva, fără să te gândești în acea fracțiune de secundă că tu ești în dreapta și tu nu ai pe ce să apeși”, a mai spus Titi Aur, multiplu campion național la raliuri și expert în condusul defensiv.

ADVERTISEMENT