Cerasela Stafie
în HotNews
14/01/2021, 11:57
Cum influențează bacteriile intestinale severitatea infecției cu Covid-19. Descoperirile cercetătorilor Colaj: Fanatik

Oamenii de știință au descoperit că există o legătură între infecția cu Covid-19 și bacteriile intestinale. Potrivit acestora, microorganismele intestinale ale pacienților infectați cu virusul sunt foarte diferite decât în mod normal.

Cercetătorii au realizat studii care confirmă că boala provocată de SARS – CoV -2 este influențată de organismele microscopice intestinale. Noutățile sunt suprinzătoare, având în vedere că afecțiunea este una respiratorie.

Atât răspunsul imun al organismului, cât și severitatea infecției și persistența în timp a simptomelor acesteia sunt influențate de microorganismele intestinale. Studiul cercetătorilor a fost publicat în revista Gut.

„Pacienţilor cu COVID-19 le lipsesc anumite bacterii bune care reglează sistemul nostru imunitar”, a declarat dr. Siew Ng de la Universitatea Chineză din Hong Kong, scrie Mediafax. În plus, lipsa acestor bacterii poate să persiste și după dispariția virusului.

Această situație, alături de prezența unui alt tip de bacterii, numită „disbioză”, poate să aibă legătură cu menținerea simptomelor infecției pentru o perioadă mai lungă de timp. Este cunoscut faptul că unii pacienți au avut simptome specifice pentru multă vreme de la vindecare.

Echipa oamenilor de știință care au cercetat acest subiect a dezvoltat un tratament oral pe bază de bacterii vii. Ele sunt cunoscute sub denumirea de probiotice și au fost protejate de o capsulă specială până la ajungerea în intestin.

„Comparativ cu pacienţii trataţi standard, studiul nostru pilot a arătat că mai mulţi pacienţi cu COVID-19 care au primit formula noastră de imunitate la microbiomi au scăpat complet de simptomele provocate de boală”, a adăugat dr. Siew Ng. El a mai spus și că markerii pentru inflamația din sânge s-au redus în cazul oamenilor care au primit acest tratament.

În plus, medicul a mai adăugat că bacteriile din fecale au crescut în mod favorabil. Totodată, anticorpi neutralizanți împotriva virusului au început să se dezvolte în organism.

Microbiomul intestinal este responsabil de severitatea infecției cu Covid-19, lucru sugerat de asocierile dintre nivelurile de citokine şi markerii inflamatori, alături de compoziția florei intestinale, la persoanele infectate cu virusul. Este posibil ca acest lucru să se întâmple din cauza modulării răspunsurilor imune ale pacienților.

Închide ×