Cum poate fi oprit noul coronavirus. Cercetătorii au anunțat o variantă ce ar opri infectarea

17.04.2020 | 14:42
Cum poate fi oprit noul coronavirus Cercetatorii au anuntat o varianta ce ar opri infectarea

Cercetătorii anunță cum poate fi oprit noul coronavirus, după ce au găsit o variantă de a injecta o proteină-momeală ce ar opri infectarea COVID-19.

Descoperirea care ar putea opri noul coronavirus

Prin injectarea unei proteine-momeală în organismul uman, cercetătorii spun că ar putea opri infectarea cu noul coronavirus de la o persoană la alta, informează DailyMail.

Virusul care cauzează COVID-19 ar pătrunde în organism prin intermediul unor receptori de pe suprafața celulelor căilor respiratorii, denumiți receptori ACE-2.

Aceștia ar permite virusului să pătrundă în sânge și de acolo să se răspândească în corp, spun cercetătorii, care acum vor să injecteze oamenii cu “celule false” ce ar atrage noul coronavirus, păcălindu-l să se agațe de acestea și nu de țesutul pulmonar, așa cum se întâmplă acum.

O echipă de cercetători de la Universitatea din Leicester lucrează la crearea unei proteine ce imită structura receptorilor ACE-2. Acest lucru va putea, cel puțin în teorie, să distragă virusul și să-l atragă atunci când încearcă să pătrundă în corpul uman, oprind astfel infectarea cu noul coronavirus.

Cum funcționează proteina-momeală

Alți oameni de știință încearcă inclusiv să elimine receptorii ACE-2 din oameni pentru a opri efectiv căile de acces ale virusului, însă acest lucru ar putea avea efecte secundare puternice.

“Prin crearea unei proteine-momeală pentru virus, sperăm să blocăm abilitatea virusului de a infecta celulele și să protejăm în același timp funcțiile receptoare de la suprafața celulelor”, a declarat profesorul Nick Brindle, de la Universitatea din Leicester.

Prin acapararea receptorilor celulelor din plămâni, noul coronavirus se poate răspândi în tot organismul, iar asta duce la infecția COVID-19

“Dacă această abordare se va dovedi a fi una de succes, va avea potențialul de a preveni cazurile noi ale acestei boli mortale”, a mai spus Brindle.

Receptorii ACE-2 se găsesc pe suprafața celulelor din tot corpul, însă se pare că noul coronavirus le atacă pe acelea din căile respiratorii.

În alte zone ale organismului, acești receptori sunt responsabili de reglarea presiunii sângelui prin controlarea enzimelor.

Receptorii din căile respiratorii sunt calea de acces a noului coronavirus către organismul uman, însă acești receptori au fost legați și de epidemia de SARS, după cum au descoperit cercetătorii în 2002.

Cercetătorii de la Institutul Karolinska din Suedia și cei de la Universitatea British Columbia din Canada au deja primele rezultate în folosirea proteinei-momeală, ce ar putea opri infectarea cu coronavirus.

Echipa de specialiști a adăugat celulelor umane o formă modificată genetic de ACE-2, denumită hrsACE-2,  în laborator.

Practic, această modificare oprește noul coronavirus de a se multiplica în faza de început și îl prinde, blocându-i accesul către receptorii ACE-2 din celulele pe care le țintea de obicei.