News

Cum pun în pericol indicatoarele rutiere viața oamenilor. Nereguli grave la fabricarea acestora

16.04.2021 | 23:01
Cum pun in pericol indicatoarele rutiere viata oamenilor Nereguli grave la fabricarea acestora
ADVERTISEMENT

Indicatoarele rutiere pun în pericol viața românilor. Au fost depistate nereguli grave la fabricarea semnelor de circulație.

Acestea sunt fie prea mici, fie sunt vopsite în așa fel încât nu sunt vizibile de la distanță. Reprezentanții Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație susțin că siguranța traficului este pusă în pericol de asemenea indicatoare.

ADVERTISEMENT

O parte dintre acestea au fost testate într-un laborator acreditat. Rezultatul prezentat de specialiști a fost unul îngrijorător, 65 % din panourile rutiere analizate erau neconforme.

Cum pun în pericol indicatoarele rutiere viața oamenilor. Nereguli grave la fabricarea acestora

Multe dintre panourile rutiere nu sunt fabricate conform standardelor de siguranță în trafic. Acest lucru pune în pericol circulația rutieră, transmit Știrile Pro TV.

ADVERTISEMENT

O parte dintre indicatoare au fost analizate într-un laborator specializat. Rezultatul l-a prezentat chiar Cătălin Condescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.

„Uitaţi-vă ce înseamnă diferenţa la material, ce înseamnă să furi la astfel de indicatoare rutiere. Acesta este indicatorul conform şi acesta cel neconform. Este o diferenţă de 5-6 cm, vizibilă, cu ochiul liber,” a explicat el.

ADVERTISEMENT

Potrivit măsurătorilor, panoul de „trecere de pietoni” analizat, de pe un stâlp, nu îndeplineşte standardul de siguranţă în trafic. Dimensiunea nu este conformă, fiind prea mic. Totodată, tabla nu este destul de groasă şi se deteriorează cu rapiditate.

Pentru a putea fi văzute diferențele, el a fost comparat cu un indicator care se încadrează în standard. Cătălin Condescu a evidențiat diferențele: „cel de jos e mai mare decât celălalt şi mult mai vizibil. Probabil că ele au fost achiziţionate la preţurile unor indicatoare conforme, pentru că nustă nimeni să verifice dacă aceste indicatoare corespund sau nu standardelor de siguranţă.”

ADVERTISEMENT

 „Dacă vă uitaţi şi la tablă, la greutatea indicatorului, este mult mai ridicată decât acesta şi atunci preţul final de producţie este mai mic la cel care este mai uşor şi foloseşte mai puţină vopsea faţă de cel care este în standard,” a subliniat și Sorin Drăgoi, proiectant la o firmă de siguranță rutieră. Întrebat dacă se pot economisi bani în acest fel, el a spus că „puţin cu puţin se face mult”.

În România, spre deosebire de alte țări europene, accidentele grave care au drept cauză specifică semnalizarea rutieră incompletă sau insuficientă nu apar în statistici. Anul trecut, din 6.273 de accidente rutiere grave doar unul apare ca fiind cauzat lipsa sau neconformitatea indicatoarelor.

ADVERTISEMENT