Compania Revolut vine cu lămuriri legate de cazul în care utilizatorii aplicației își schimbă, voluntar sau nu, telefonul care este asociat contului personal. Procedura este diferită în funcție de situație, dar se aplică în mod general, fiind valabilă pentru toți clienții Revolut din lume.
În cazul în care, din diferite cauze, nu mai aveți acces la telefonul mobil, contul rămâne ”viabil și accesibil” pentru deținător, chiar și în absența dispozitivului.
”Dacă sunteți siguri că echipamentul a fost furat, important este să vă asigurați că ați respectat regulile operatorului de telecomunicații cu privire la protejarea numărului de telefon și să ne contactați prin chat-ul din aplicație, printr-un alt echipament, pentru securizarea contului. Aceasta se poate face de pe un desktop/ laptop, de pe un telefon mobil al unui apropiat/ membru de familie sau direct prin conturile noastre de social media sau la emailul report.fraud@revolut.com”, au precizat reprezentanții Departamentului Comunicare Revolut România, la solicitarea FANATIK.
Important este ca, înainte de a ajunge în situația de a deveni victima unor fraude, utilizatorii să se asigure că au urmat o serie de măsuri pentru sporirea siguranței conturilor și echipamentelor. Astfel, Revolut recomandă să nu se folosească aceeași parolă pentru toate conturile de digital banking și nici pentru blocarea telefonului, precum și utilizarea opțiunii de logare cu date biometrice precum amprenta digitală sau Face ID.
O altă măsură de siguranță este înrolarea smartphone-ului în baza de date a producătorului, pentru ca acesta să poată fi blocat de la distanță, în cazul furtului sau pierderii. De asemenea, se recomandă alertarea băncilor și furnizorilor de internet banking dar și a poliției.
”În cazul în care este vorba de pierderea sau înlocuirea device-ului, veți putea în continuare să efectuați plăți cu cardul/din cont și să retrageți numerar (cu cardul) și chiar să vă reîncărcați contul prin transfer bancar, prin Google Pay, Apple Pay sau printr-un card secundar de la un alt emitent.
De asemenea, puteți accesa contul din versiunea de website a aplicației sau puteți contacta serviciul de relații clienți din www.revolut.com, introducând în câmpul de căutare tema care vă interesează și în legătură cu care aveți nevoie de asistență”, mai arată reprezentanții Revolut.
Ulterior, după recuperarea dispozitivului, tot ce ai de făcut este să descarci aplicația Revolut, să introduci numărul de telefon asociat contului și să urmezi pașii pentru recuperarea accesului la cont. Ulterior, se poate conecta un nou număr de telefon contului. În cazul în care nu reușiți acest lucru, trebuie să luați legătura cu echipa tehnică, prin intermediul chatului.
În acest punct este foarte important să nu fie creat un cont duplicat. Fiecare client – persoană fizică poate avea un singur cont personal. ”Dacă, totuși, din motive obiective, vă dați seama că aveți un cont duplicat (când obțineți un număr de telefon nou pentru că v-ați mutat din țară, ați pierdut telefonul sau ați schimbat furnizorul de servicii de telefonie mobilă), când veți primi un număr de telefon nou ar trebui să schimbați numărul de telefon înregistrat în contul dvs”, mai arată reprezentanții companiei.
Schimbarea numărului de telefon se face accesând opțiunea ”Ați pierdut numărul de telefon” din ecranul de conectare, după care se urmează instrucțiunile de pe ecran. Aceeași procedură se aplică și în cazul în care v-ați mutat din țară, pentru schimbarea numărului de telefon.
De altfel, este imposibil din punct de vedere tehnic să creezi două conturi cu aceleași detalii de conectare simultan (număr de telefon, adresă de e-mail). În cazul antreprenorilor care dețin conturi de Revolut Business, este posibilă crearea unui cont personal și de afaceri înregistrate cu același număr de telefon și adresă de e-mail.
Serviciul Revolut este cea mai populară aplicație financiară din lume, care în noiembrie 2022 ajunsese la 25 de milioane de clienți la nivel global.
România este a doua țară ca nivel de popularitate a serviciului Revolut, după Marea Britanie, cu 2,5 milioane de clienți. Doar anul trecut, baza de clienți a companiei a crescut cu 67%, în țara noastră.