O firmă de piese auto din Caracal a profitat în mod cinic de crimele de la Caracal pentru a se promova. Metoda cunoscută în publicitate ca „hijack marketing” (adică promovarea unor produse profitând de un eveniment major despre care se vorbește peste tot în societate) a fost aplicată într-un mod cu totul revoltător de o firmă din Olt.
„Se pare ca monstrul din Caracal ne-a afectat si pe noi si ne-a omorat prețurile, astfel avem reduceri substanțiale la peste 20.000 de produse”, este mesajul care i-a indignat pe toți. Acest mesaj a ajuns pe e-mailurile mai multor redacții și a circulat foarte mult și pe rețeaua de socializare Facebook.
Mai mulți internauți au ajuns pe pagina de Facebook a respectivului comerciant pentru a cere socoteală pentru cinismul de care a dat dovadă. Firma și-a cerut scuze apoi pentru această situație explicând că nu reprezintă poziția generală a firmei și că este greșeala unuia dintre angajați.
Astfel de greșeli impardonabile de marketing s-au văzut și în străinătate. Cele mai grăitoare sunt cele făcute de Kenneth Cole și DiGiorno Pizza. Pizzeria s-a folosit de un hashtag folosit pentru a denunța violența domestică, iar apoi și-a cerut iertare de la fiecare utilizator de Twitter în parte.
Iar cu privire la reclama firmei de haine Kenneth Cole, aceasta a profitat de situația tensionată și de protestele din Cairo din anul 2011. „Milioane de oameni sunt agitați în Cairo. Zvonurile spun că au auzit că noua colecție de primăvară este disponibilă acum online pe site”, a fost mesajul cinic lansat de firmă.
Revenind la noi, la cazul inacceptabil – și aproape incredibil prin ticăloșia manifestată! -, oamenii au comentat revoltați pe pagina respectivului comerciant auto din Caracalși au spus că nu vor mai cumpăra niciodată piese auto de la acesta.