Într-o lume virtuală în care tentativele de fraudă sunt la tot pasul, Revolut ia atitudine și lansează o nouă funcție care să-i ajute pe clienți să nu cadă în plasa infractorilor online.
În prezent, amenințările online devin din ce în ce mai diverse. Clienții Revolut pot deveni ținta escrocilor online în orice moment. Aceste înșelăciuni îmbracă mai multe forme. Cele mai frecvente sunt scam-ul și phishing-ul.
În acest context, Revolut face o mișcare importantă, pentru a-i ajuta pe utilizatori să se ferească de astfel de probleme. Miercuri, 22 ianuarie 2025, Revolut a lansat o nouă funcționalitate care îi ajută pe clienți să interacționeze cu departamentul de Relații clienți mai ușor și într-un mod sigur și confidențial. E vorba de apelurile telefonice în aplicație.
Cum funcționează această opțiune? În cazul în care considerați că ați fost victime ale unor scam-uri, puteți solicita să discutați la telefon, direct în aplicația Revolut, cu un reprezentant al serviciului Relații cu clienții.
Apelurile vor fi agreate și programate cu un reprezentant al Revolut, direct în chat-ul din aplicație. Numai așa, riscul să cădeți în capcana escrocilor care se folosesc de apeluri telefonice în alte aplicații sau prin serviciile clasice de telefonie, pretinzând în mod fals că sunt reprezentanții Revolut, scade considerabil.
Momentan, serviciul este disponibil clienților retail, din secțiunea Ajutor/ Securitate și fraudă. Cei de la Revolut spun că acesta se va extinde în curând și la cei din segmentul B2B. Compania anunță că va depune eforturi pentru a populariza acest mod de interacțiune cu clienții în situații critice.
Apelurile în aplicație au rolul de a-i proteja pe clienții Revolut în fața scam-urilor de impersonare. Vorbim de un tip de fraudă în care cineva pretinde că reprezintă o instituție importantă (bancă, autoritate de stat etc) sau că este o persoană de încredere. Apoi, escrocul convinge victimele să trimită bani sau să divulge date personale, cu ajutorul cărora să aibă acces la fondurile acestora.
La nivel mondial, cazurile de scam-uri de impersonare au explodat. În același timp, cele care au vizat clienții Revolut se află, în prezent, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani. Se întâmplă asta deși baza de clienți a băncii digitale a crescut cu peste 10 milioane de utilizatori noi.
Revolut introduce apelurile în aplicație la această metodă deoarece acestea nu pot fi copiate sau replicate de escroci și oferă un mediu sigur a purta o conversație cu echipa de Relații cu clienți.
”Scam-urile de impersonare pot fi un pericol pentru foarte mulți utilizatori. Noi am ajuns la concluzia că singura modalitate de a preveni acest tip de fraudă este să le punem clienților la dispoziție instrumentele prin care să poată să rupă vraja escrocilor, înainte de a apuca să le trimită acestora bani. Este prioritar pentru noi să le punem la dispoziție soluții cât mai inovatoare pentru depista cât mai rapid un scam.
Ce este important de reținut e faptul că marea majoritate a apelurilor noastre către clienți se realizează direct prin aplicație, numai după ce au fost stabilite de agenții de la Relații cu clienții cu utilizatorii care au nevoie de o astfel de interacțiune.
Deci, dacă cineva te sună pe nepusă masă, la telefon, printr-un alt canal decât aplicația Revolut, atunci trebuie să te oprești și să îți pui întrebarea dacă este cu adevărat cineva din partea băncii care te apelează sau este un posibil escroc. În schimb, dacă apelul se realizează prin aplicația noastră și a fost antamat anterior, atunci poți fi sigur că e Revolut, nu cineva care vrea să te păcălească”, spune Woody Malouf, directorul Departamentului FinCrime Revolut.
Cei de la Revolut îi încurajează pe clienți să folosească mai ales chat-ul din aplicație pentru a contacta departamentul de Relații cu clienții. Este un mod sigur de a lua legătura cu compania, indiferent de tipul de problemă cu care se confruntă aceștia.
Dacă sunteți clienți ai Revolut e important să știți că echipa de suport este disponibilă 24/7 în peste 100 de limbi, prin intermediul chat-ului sau al email-ului. Apelurile în aplicație lansate recent sunt disponibile doar clienților persoane fizice, pentru moment.
De-a lungul ultimilor ani, compania a făcut investiții importante în departamentul de Prevenire a Fraudelor Financiare (Financial Crime), care reprezintă acum mai mult de o treime din efectivele globale totale ale companiei, adică peste 10.000 de angajați.
În 2024, Revolut a lansat pachetul Revolut Secure. Aici sunt prezent o serie de funcționalități avansate de securitate prin care clienții au mai mult control asupra modului în care le sunt protejate fondurile. Numai în 2023, Revolut a prevenit fraude în valoare de peste 550 de milioane de euro, cu ajutorul funcționalităților puse la dispoziția clienților săi.
Revolut, care s-a lansat în urmă cu 10 ani, are acum 50 de milioane de clienți din întreaga lume, dintre care circa 4 milioane numai în România. Compania oferă conturi, carduri şi servicii bancare fără tarife pentru tranzacțiile internaţionale.
Revolut efectuează peste jumătate de miliard de tranzacții lunar. ”Prin conturile personale și de afaceri, oferim clienților control sporit asupra finanțelor lor și conectăm oameni fără bariere, la nivel global”, spun reprezentanții companiei.