News

Cum se acordă acum ajutorul de deces, pensia de invaliditate și cea de urmaș. Guvernul a luat noi măsuri de protecție socială

24.04.2020 | 18:03
Cum se acorda acum ajutorul de deces pensia de invaliditate si cea de urmas Guvernul a luat noi masuri de protectie sociala
ADVERTISEMENT

Guvernul a transmis cum se acordă acum ajutorul de deces, pensia de invaliditate și cea de urmaș, după ce au fost luate noi măsuri de protecție socială.

Cum se acordă acum ajutorul de deces

Executivul a anunțat, vineri, că va lua noi măsuri de protecție socială, precum și de simplificare în acordarea unor sume pentru ajutorul de deces, pensia de invaliditate, de urmaș, ori a dispozitivelor medicale, ce vor fi valabile pe perioada stării de urgență, informează News.ro.

ADVERTISEMENT

Astfel, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale a transmis că Guvernul a aprobat o ordonanţă de urgenţă ce presupune mai multe măsuri de protecţie socială stării de urgență din țara noastră.

Prima precizare face referire la acordarea unui ajutor de deces persoanelor care au murit în perioada stării de urgență și nu mai erau asigurate în sistemul public.

ADVERTISEMENT

Condiția pentru ca banii să fie acordați este aceea ca în ultima lună calendaristică anterioară stării de urgență persoana decedată să fi avut această calitate.

Ce se întâmplă cu pensia de invaliditate și cea de urmaș

“În vederea simplificării procedurilor de transmitere şi a evitării contactului fizic, Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor sunt obligate să transmită casei teritoriale de pensii competentă, în funcţie de domiciliul persoanei decedate, copia certificatului de deces, prin poşta electronică, pentru stabilirea pensiilor de urmaş şi pentru acordarea ajutorului de deces.

ADVERTISEMENT

Această obligaţie încetează în 30 de zile de la finalizarea stării de urgenţă”, anunță Ministerul Muncii printr-un comunicat.

În cazul celor care beneficiază de pensie de invaliditate, respectiv de pensie de urmaş, ministerul anunță că, pe perioada stării de urgență, se suspendă termenele şi procedurile pentru revizuirea medicală. Suspendareaa va înceta în 30 de zile de la finalizarea stării de urgenţă.

ADVERTISEMENT

Potrivit comunicatului transmis de Ministerul Muncii, este prevăzută și prelungirea valabilităţii deciziilor asupra capacităţii de muncă emise de medici, a căror valabilitate încetează în perioada stării de urgenţă, până la expirarea perioadei de 30 zile de la data încetării stării de urgenţă.

Copiii urmaşi aflaţi în continuare la studii vor primi plata pensiei de urmaş fără dovada continuării studiilor într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, în perioada stării de urgenţă. Această dovadă se va prezenta în 30 zile de la data încetării stării de urgenţă.

“Actul normativ adoptat de Guvern reglementează şi situaţia asiguraţilor care solicită dispozitive medicale în vederea corectării şi recuperării deficienţelor organice, funcţionale sau fizice ca urmare a unui accident de muncă sau boală profesională şi pentru care în perioada stării de urgenţă nu se eliberează o recomandare medicală.

Aceştia pot transmite către casele teritoriale de pensii, prin poştă sau în format electronic, recomandarea medicului curant eliberată anterior instituirii stării de urgenţă”, mai anunță  Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.

Ministerul a mai anunțat cu această ocazie că certificatele de concediu medical eliberate în perioada stării de urgenţă, pentru cazurile de accident de muncă sau boală profesională, se pot transmite caselor teritoriale de pensii prin poştă sau prin mijloace electronice.

Pentru recuperarea indemnizaţiilor reglementate de Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, în perioada stării de urgenţă, nu mai este necesară avizarea certificatelor de concediu medical de către casele teritoriale de pensii, pentru cazurile de accident de muncă de către direcţiile de sănătate publică şi pentru cazurile de boli profesionale sau medici de medicina muncii pentru cazurile de trecere temporară în alt loc de muncă sau reducerea timpului de muncă, a mai anunțat Ministerul Muncii.

Nu în ultimul rând, despăgubirea în caz de deces se va acorda la cererea persoanei îndreptăţite pe baza documentelor ce vor fi transmise casei teritoriale de pensii, prin poştă sau mijloace electronice.

ADVERTISEMENT