Cum sezonul estival s-a încheiat, specialiștii în turism de peste granițe au făcut felurite studii de-a lungul verii în privința comportamentului turiștilor în străinătate, iar concluziile pe care le-au tras despre cum se comportă vizitatorii sunt destul de interesante.
Studiile au arătat că pentru români, una dintre destinațiile preferate de vacanță este Bulgaria, iar prin acest rezultat concluzia care a fost trasă este că turiștii România sunt cei mai cheltuitori, dat fiind că aceștia preferă luxul și confortul.
„Avem feedback de la partenerii din Bulgaria, care au, de exemplu, turişti de pe mai multe pieţe, pieţele nordice, Polonia, Ungaria, mai veneau francezi, nemţi. Turiştii din România sunt cei care îşi achiziţionează cele mai scumpe vacanţe” , a declarat Lucian Bădîrcea, CEO al agenţiei de turism IRI Travel, în timpul unei conferinţe de presă de la Nisipurile de Aur, în Bulgaria, conform Zf.ro.
Tot acesta a mai spus, uluit fiind, că polonezii preferă să mănânce din sacoșe, în timp ce francezii când se cazează vor doar micul dejun, iar ungurii nu vor mic dejun absolut deloc, toți aceștia încercând să economisească tot mai mulți bani și să scape de cheltuielile mari.
”Turiştii din România vor să vină la patru stele, la cinci stele, la all inclusive, la ultra all inclusive. Acesta este specificul nostru, al românilor, vrem să ne simţim bine şi plătim pentru asta. Ceilalţi sunt foarte reţinuţi la a cheltui”, a mai spus Lucian Bădîrcea.
Conform unui studiu global realizat în acest an pe 220.000 de turiști din opt țări, 57% dintre românii care au plecat în străinătate în vacanță au cheltuit peste 1.500 de euro doar pe biletele de avion și cazare, față de 43% dintre ceilalți turiști.
„Peste 60% dintre turiștii români au ales un hotel de 5 stele ca unitate de cazare, procent semnificativ care subliniază o tendință marcantă spre opțiuni de lux, de aproape două ori mai mare decât media de 36% din celelalte țări studiate”, arată datele din studiul internațional al tur-operatorului Join UP!.
Regimul de masă preferat al românilor este cel de All Inclusive sau Ultra All Inclusive, un procent de peste 80% dintre români optând pentru un astfel de pachet atunci când pleacă în vacanță în țări străine.
În același timp, 45% dintre turiștii români au călătorit la noi în țară împreună cu copilașii, fiind cu un procent de 5% mai mare față de media înregistrată a celorlalte țări studiate de către cercetărorii Join UP!.