News

Cum şi-a făcut Ion Țiriac o gară! Trenul de Otopeni oprește la patinoarul miliardarului

Cum şi-a făcut Ion Țiriac o gară pentru trenurile care duceau la Aeroportul Otopeni
02.06.2021 | 13:08
Cum sia facut Ion Tiriac o gara Trenul de Otopeni opreste la patinoarul miliardarului
Ion Ţiriac a condiţionat linia de cle ferată de construirea unei gări la patinoarul pe care îl deţine. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Concret, discutăm despre o lucrare a CFR-ului, una care pică perfect pentru miliardarul român care are în zonă un patinoar. De altfel, chiar și numele stației a împrumutat denumirea afacerii pe care a propus-o în zonă fostul jucător de tenis.

Interesant este că, deși trenurile spre Aeroportul Otopeni merg deja de câteva luni bune, Patinoar PO este prima stație care „întrerupe” pentru o scurtă perioadă ruta. O face începând cu 1 iunie, ziua internațională a copiilor.

ADVERTISEMENT

Cum şi-a făcut Ion Țiriac o gară pentru patinoar!

Ar putea fi și salvarea traseului, unul lansat cu mare fast, dar care nu a rupt gura târgului. De altfel, FANATIK a scris AICI cum trenurile mergeau mai mult goale de la Gara de Nord spre Aeroportul Otopeni și invers.

Weekendul reprezenta singurul moment în care trenurile se animau. O făceau doar pentru că părinții au transformat ruta într-o plimbare de inițiere a celor mici. Astfel, răbdarea copiilor și pasiunea pentru trenuri erau testate într-o călătorie de doar 20 de minute, o călătorie încheiată de cei mici cu aplauze, zâmbete, chiote de fericire și amintiri frumoase.

ADVERTISEMENT

În rest, trenurile se zbăteau într-un anonimat crunt, unul pe care nu s-au ferit să-l recunoască nici măcar angajații companiilor care operau ruta. Un singur lucru a reușit să facă lansarea acestei linii de tren. Pentru o scurtă perioadă a mai redus din mafia taxiurilor, mafie aciuată la Aeroportul Otopeni.

Vă readucem aminte și că ruta a fost una construită în decursul a câțiva ani buni de zile. Mii de promisiuni, câteva guverne bune, indiferent de culoarea lor politică, dar și kilometri de nervi și speranțe au însoțit lucrările, unele care păreau că nu se mai termină.

ADVERTISEMENT

Cine beneficiază de „Gara lui Țiriac”

Localnicii au fost primii care au strâmbat din nas. Nemulțumiți de zgomotul şantierului sau de prețul oferit pentru fiecare parcelă de teren, oamenii n-au înțeles de ce este nevoie ca gara numărul 1 a Capitalei să fie legată de aeroport fix prin pământurile lor.

Când totul a fost gata situația s-a mai ameliorat. Mulți adolescenți din Ilfov spun că preferă să vină la școlile din București cu ajutorul trenurilor. Și noua stație ar putea să modifice simțitor numărul călătorilor.

ADVERTISEMENT

Astfel, pe lângă sportivii, deloc puțini, care vin și pleacă de la Telekom Arena, adică patinoarul construit de la zero de miliardarul Ion Țiriac, acum și oamenii care lucrează în zonă ar putea avea acces mult mai ușor.

De remarcat că în imediata apropiere a stației există numeroase clădiri de birouri, hoteluri, dar și case și depozite ale unor companii mari. De altfel, gara Patinoar PO este poziționată la nici cinci minute de mers lejer spre DN1.

Cum arată gara Patinoar PO

Singura oprire către Aeroportul Otopeni, gara Patinoar PO are un singur peron și poate fi considerată o reuşită a constructorilor. Este situată chiar pe viaductul care supratraversează DN1 şi pare a avea toate cele necesare unei staţii moderne.

Mai exact, aceasta este poziționată între un hotel și Telekom Arena, patinoarul omului de afaceri. De altfel, Ion Ţiriac s-a contrat serios cu autoritățile în momentul în care au început lucrările pentru calea ferată. FANATIK a scris un material amplu AICI despre toate cele petrecute între cele două părți.

Neinclusă în proiectul inițial al liniei ferate Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă, construcția PO Patinoar a fost construită ca o condiție pusă chiar de miliardarul Ion Țiriac. Proprietarul patinoarului Telekom Arena a solicitat acest lucru pentru a renunța la contestarea în instanță a proiectului conexiunii feroviare.

Revenind la stație trebuie specificat că aceasta este situată la o înălțime destul de mare, 6,5 metri, pe viaduct. Conform informațiilor clubferoviar.ro, peronul are dimensiunile în plan de 80 m lungime și 3,25 m lățime și este finisat cu un sistem de pardoseală din amorsă epoxidică, mortar din rășină epoxidică și nisip cuarțos.

Accesul la peron este asigurat de două lifturi și două scări de acces. Pentru accesul și deplasarea persoanelor cu deficiențe au fost prevăzute benzi antiderapante, benzi de ghidaj tactil și benzi de avertizare tactilă. Punctul de Oprire are sistem de supraveghere video și sistem de informare și avertizare a călătorilor, instalate de Alfrednet.

Câte trenuri opresc în gara lui Ţiriac

Interesant este că staţia Patinoar PO este una destul de folosită de cei trei operatori. Astfel, nu mai puțin de 21 de perechi de trenuri opresc în gara lui Ion Țiriac. Dintre acestea, 14 aparțin CFR Călători, patru sunt ale companiei Regio Călători și trei ale Transferoviar Călători.

Culmea este că doar ultimele două au bătut palma inițial, în timp ce operatorul de stat a solicitat un timp în plus de gândire. În cele din urmă, reprezentanții CFR Călători și-au dat și ei acordul. Există și un program al trenurilor bine bătut în cuie.

Prima garnitură pleacă din Gara de Nord la 07.10, în timp ce ultima o face la 21.10. Dacă discutăm despre sensul invers, atunci trebuie să știți că primul tren care trece prin stația Patinoar PO o face la 07.55, ultimul fiind repartizat la 21.53.

Cât a costat proiectul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni

Funcțională din 13 decembrie 2020, linia de tren Gara de Nord – Aeroportul Otopeni a reprezentat primul mare proiect de cale ferată dus până la capăt după momentul decembrie 1989. Vorbim despre construcția a aproape 3 kilometri noi de cale ferată, dublarea a alţi 8 km și construirea unui viaduct peste DN 1 și a gării de la Terminalul 1.

Nu mai puţin de 100 de milioane a costat întreaga lucrare, una care trebuia să fie gata în 2018. Doar că, aceasta a avut parte de numeroase întârzieri. Una dintre ele a venit chiar după scandalul autorităţilor cu Ion Ţiriac.

ADVERTISEMENT
Tags: