Este oficial! Stadionul Giulești va fi demolat în cele din urmă. Compania Naţională de Investiţii a oferit și prima fotografie cu noua înfățișare a arenei. Cum va arăta aceasta și ce date sunt preconizate în calendarul imediat următor sunt întrebări la care au răspuns tot cei de la CNI. Astfel, în clipa de față s-a semnat contractul pentru începerea lucrărilor de execuţie la stadion. Arena va fi modernizată şi folosită ca bază de antrenament în 2020 când România va fi printre gazdele Campionatului European de fotbal.
“Potrivit ofertei câştigătoare, valoarea contractului este de 98.318.052,33 lei fără TVA, cote şi taxe, urmând ca, până la data organizării Campionatului European de Fotbal EURO 2020, la Bucureşti, stadionul să îndeplinească criteriile în vederea asigurării condiţiilor de antrenament pentru echipele participante. În perioada următoare, va fi emis ordinul privind începerea serviciilor de proiectare şi obţinere a avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor”, se arată în comunicatul celor de la CNI
În urma modernizării noul stadion va pierde câteva mii de locuri. Arena din Giulești va avea o capacitate de aproximativ 14.000 de scaune, 250 fiind rezervate persoanele cu dizabilităţi şi însoţitorilor. Constructorul vrea să îndeplinească toate criteriile impuse de UEFA pentru derularea de competiţii sportive clasificate la nivelul UEFA 4, aici intrând competiţii cu public la nivel naţional şi internaţional. Se schimbă și suprafața terenului și arena va cuprindeo zonă de sărituri în lungime şi o zona rezervată pistei de alergare outdoor.
La final, complexul va fi prevăzut cu săli de sport pentru haltere, box, lupte/judo/karate, tenis/volei/baschet, atletism, precum şi săli de forţă sau recuperare şi pistă de popice. Mai mult de atât, rapidiștii vor beneficia şi de spaţii de cazare pentru sportivi, precum şi de spaţii de alimentaţie publică sau spaţii administrative. Deocamdată, CNI nu a precizat dacă stadionul actual va fi demolat în totalitate sau doar în parte şi nici data la care vor începe aceste lucrări.
CNI a precizat că la stadionul Steaua au fost finalizate deja lucrările de demolare a fostei arene și au început cele de excavare. Acum se așteaptă avizul pentru depunerea documentaţiei în vederea obținerii autorizaţiei de construcţie şi, ulterior emiterii acesteia, se vor demara lucrările de execuţie. Și pentru arena Arcul de Triumf lucrurile sunt clare. Este în curs de finalizare etapa de proiectare și de obținere a avizelor necesare, în timp ce la Dinamo a fost încheiat studiul de prefezabilitate. Noua arenă din Ștefan cel Mare va fi construită pe un alt amplasament, în locul actualului velodrom.