Compania Bohai Trimet, una dintre cele mai mari firme din zona Harz și un nume important în industria furnizorilor auto din Europa a depus oficial cererea de faliment. Toate cele patru entități ale grupului sunt afectate grav de această criză majoră.
Sediul central al companiei se află în Harzgerode, Saxonia-Anhalt, unde lucrează 580 de persoane, iar fabrica secundară din Sömmerda, Turingia, are alți 98 de angajați. Bohai Trimet produce piese de transmisie, suspensii și componente de caroserie, livrate către mari producători auto din Germania și Italia.
Potrivit T-online, problemele nu au apărut peste noapte. Compania se confrunta cu probleme încă de anul trecut, din toamnă, când a fost nevoită să concedieze oameni. Acum, s-a ajuns la decizia de a declara falimentul din cauza unei crize uriașe din sectorul auto, care a pus la pământ și alți furnizori importanți din Europa.
Bohai Trimet nu este o companie locală independentă, ci face parte din grupul chinez Bohai Automotive Systems. Ani de zile a fost o piesă esențială în lanțul de aprovizionare al industriei auto germane. Din acest motiv, este posibil ca falimentul să provoace probleme grave în economia locală.
Administratorul provizoriu al falimentului, Olaf Spiekermann, este cel pus să gestioneze situația. Potrivit acestuia, prioritatea absolută este menținerea activității de producție și a locurilor de muncă. Olaf Spiekermann spune că sunt deja semne pozitive care sugerează că ar putea exista o șansă reală de salvare pentru cel puțin o parte dintre fabrici.
Incertitudinea, din păcate, este uriașă. Nu se știe câți angajați vor fi concediați și nici dacă va exista un cumpărător interesat de preluarea activității. Olaf Spiekermann a anunțat că poartă discuții cu potențiali investitori și analizează variante de restructurare, însă procesul este abia la început.
Din nefericire, Germania are mai multe probleme în mai multe domenii. În ultima perioadă, industria se confruntă cu o criză majoră de aprovizionare cu pământuri rare, materiale esențiale pentru sectoare precum auto, tehnologic și energetic. Din cauza restricțiilor impuse de China, principalul furnizor global, companiile germane atrag atenția că ar putea rămâne fără aceste resurse în doar câteva săptămâni, ceea ce ar duce la blocaje severe în producție și pierderi economice masive.