Dacia, eMag și Dedeman, în topul celor mai valoroase branduri românești! Ce loc ocupă RCS RDS

Daniel Scripcaru   
in Hot News
13/06/2019, 12:33
Dacia, eMag și Dedeman, în topul celor mai valoroase branduri românești! Ce loc ocupă RCS RDS GALERIE FOTO
Topul celor mai valoroase branduri romanesti

A fost întocmit topul celor mai valoroase branduri românești din ultimul an! Dacia se menține pe primul loc în topul întocmit de Brand Finance România! Pe locul doi se situează eMag, urmat de lanțul de magazine Dedeman. Topul respectiv subliniază faptul că brandurile românești deținute de stat se confruntă cu scăderi accentuate!

Topul celor mai valoroase branduri românești

Dacia a rămas liderul topului pentru al treilea an la rând. Este în creștere, cu o valoare de 1,320 milioane de euro, notează aceeași sursă. eMag și Dedeman s-au clasat pe locurile doi și trei, ambele cu creșteri de 27% respectiv 24%, menționează sursa citată. De asemenea, Dedeman rămane este cel mai valoros brand cu acționariat integral românesc.

Grupul care deține televiziunea Digi 24 și posturile de radio Digi FM și Pro FM s-a clasat pe locul șase și a înregistrat o creștere de 9%, fiind singurul brnd românesc care activează în domeniul mass-media. Are o valoare de brand de peste 200 de milioane de euro, după cum notează raportul Brand Finance.

Topul celor mai valoroase branduri romanesti
Topul celor mai valoroase branduri romanestiș RCS&RDS, locul 6

Brandurile românești deținute de stat, în cădere liberă

Băncile au avut o evoluție inegală. Banca Transilvania si BRD au înregistrat creșteri, pe când BCR si CEC Bank au coborât în clasament. Bancpost a ieșit din lista celor 50, după ce a fost cumpărată de Banca Transilvania.

O tendință accentuată este de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și coboară în clasament. CFR, Tarom sau TVR au pierdut peste 20% din valoare fiecare față de clasamentul anterior. De altfel, TVR a ieșit din top, în urma scăderilor înregistrate în ultima perioadă. Brandul de cablu AKTA a scăzut din valoare și a ieșit din calsament, la fel și brandurile Terapia sau Dona.

„Neglijarea brandului se traduce in efecte tangibile cum ar fi scăderea moralului organizațional și a relevanței pe piață, urmate de diminuarea performanței economice și a valorii de business”, notează raportul menționat.

Așa arată top zece cele mai valoroase branduri românești

Dacia – 1,320 milioane de euro
eMag – 584 milioane de euro
Dedeman – 405 milioane de euro
Petrom – 289 milioane de eurodedeman
Banca Transilvania – 208 milioane de euro
Digi RCS&RDS – 203 milioane de euro
BRD – 158 milioane de euro
Bitdefender – 128 milioane de euro
Rompetrol – 111 milioane de euro
Electrica – 101 milioane de euro

Îți place NOUL FANATIK.RO? Citește AICI ȘTIREA MOMENTULUI!
Închide ×

FANATIK.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a FANATIK.RO cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Am înțeles