Fotbal international

David Ibbotson, pilotul avionului morții lui Emiliano Sala, nu își terminase studiile de pilotaj!

03.03.2019 | 11:51
David Ibbotson pilotul avionului mortii lui Emiliano Sala nu isi terminase studiile de pilotaj

Noi amănunte, de-a dreptul șocante, continuă să apară în urma investigațiilor legate de moartea jucătorului Emiliano Sala și ultima informație este că pilotul avionului, David Ibbotson, nu își terminase studiile la școala de pilotaj! Practic, Emiliano Sala a acceptat oferta controversatului agent Willie McKay, de a merge de la Nantes la Cardiff cu un avion privat, neștiind că va urca într-un aparat de zbor cu un pilot care nici măcar nu terminase școala de pilotaj.

David Ibbotson, pilotul avionului în care s-a aflat Emiliano Sala, nu își terminase școala de pilotaj

Daily Telegraph a oferit în ediția de weekend această informație în exclusivitate, venind cu toate detaliile asupra activității omului în mâinile căruia cuplul Willie McKay – David Henderson a încredințat viața jucătorului ce fusese transferat de Cardiff City pentru suma record de 20 milioane euro. David Ibbotson nu avea nici un drept să conducă acel avion, el nedeținând licență pentru transport de pasageri, ci numai licență privată, care înseamnă că el se putea urca în avion și pleca unde dorea, fără a avea nici o altă persoană la bord.

David Ibbotson s-a apucat de cursurile școlii de pilotaj în 2012, dar după doi ani, perioadă în care a venit când și când la cursuri, a abandonat, iar neînchiind școala automat nu putea căpăta dreptul de a face vreodată transport de pasageri. Doctor Stuart Smith, șeful centrului de pregătire pentru pilotaj de la Milton Keynes confirmă faptul că David Ibbotson a început acolo cursurile, dar a decis să rămână la acumulările de tip teoretic.

Emiliano Sala habar nu avea că David Ibbotson (foto) nu terminase școala de pilotaj
Emiliano Sala habar nu avea că David Ibbotson (foto) nu terminase școala de pilotaj

David Ibbotson nu avea nici licență de zbor pe teritoriul Marii Britanii

“Este ceva destul de obișnuit la persoanele de vârstă mijlocie, care odată ce posedă un avion privat, să dorească să facă lecții de teorie, dar să nu meargă până la capăt, inclusiv cu probele practice, pentru că nu au nevoie de mai mult, pentru a folosi aparatul strict în scopuri personale. La fel a procedat și David Ibbotson, care ne-a anunțat în 2014 că nu dorește să urmeze cursurile până la capăt. Cine ar fi știut că de fapt el urma să se angajeze să efectueze, contrar legii, curse clandestine de pasageri?”

Avionul Piper Malibu avea licență pe teritoriul SUA, de unde fusese achizionțat și niciodată David Ibbotson nu a mers să solicite licență și din partea autorităților britanice, deși aceasta era regula pe care trebuia să o urmeze. Astfel, Emiliano Sala a urcat, fără a avea la cunoștință toate aceste informații, în avionul în care avea să-și găsească sfârșitul, alături de David Ibbotson, în acea fatidică seară de 21 ianuarie, prăbușindu-se în apele Canalului Mânecii.