News

De ce a fost suspendat trenul care leagă aeroportul Otopeni de Gara de Nord!

22.01.2021 | 12:48
De ce a fost suspendat trenul care leaga aeroportul Otopeni de Gara de Nord
Se reiau lucrările pe tronsonul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni. Sursa foto - EDUARD VINATORU / MEDIAFAX FOTO
ADVERTISEMENT

FANATIK îți spune de ce a fost suspendat trenul care leagă aeroportul Otopeni de Gara de Nord și cât ține această măsură. Concret, mai multe garnituri care circulau pe acest traseu vor fi anulate în perioada 25 ianuarie-8 februarie. Se întâmplă lucrul acesta pentru că vor avea loc lucrări de sudare a șinelor și macazurilor.

Reprezentanții CFR au anunțat că în perioada mai sus menționată, antreprenorul este cel care va executa, în intervalul orar 8,40-14,30, lucrările de sudură a șinelor și aparatelor de cale, conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiției. După această oră, trenurile vor circula în regim normal.

ADVERTISEMENT

De remarcat că acest tip de lucrări se execută la orice investiție care presupune înlocuirea suprastructurii căii. Concret, lucrările de sudură a șinelor și a aparatelor de cale se execută după darea în exploatare a liniei și scurgerea tonajului de stabilizare a prismei de balast, cu închiderea liniei respective

Motivul pentru care a fost suspendat trenul care leagă aeroportul Otopeni de Gara de Nord!

De altfel, procesul tehnologic necesită un interval prestabilit pentru atingerea parametrilor tehnici de calitate a sudurilor. Fiind îndeplinite toate aceste condiții, dar și pentru că ANM a anunțat temperaturi pozitive în perioada următoare, constructorul a solicitat închiderea temporară a circulației.

ADVERTISEMENT

Și totuși au surprins câteva detalii în întreaga operațiune. CFR-ul a solicitat operatorilor de transport feroviar de călători anularea a 18 din cele 72 de trenuri prevăzute în orarul zilnic de circulație.

Sursa foto – hepta.ro

Vă reamintim că pe acest traseu circulă pe lângă garniturile celor de la CFR Călători și doi operatori privați, Regio Călători și Transferoviar Călători

ADVERTISEMENT

”În ceea ce privește operatorul de transport feroviar Transferoviar Călători, precizăm faptul că acesta a solicitat din proprie inițiativă anularea a încă 4 trenuri (15028, 15029, 15020, 15021), care însă nu circulau în intervalul orar necesar desfășurării lucrărilor de sudură a șinelor și aparatelor de cale”, se arată în comunicatul dat publicității de CFR SA.

Cât a costat și cât a durat proiectul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni

România a terminat cu mare întârziere proiectul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. De altfel, la un moment dat, această lucrare începea să fie asemănată cu cea a magistralei 5 de metrou Drumul Taberei. Culmea, nici banii investiți nu au fost deloc puțini.

ADVERTISEMENT

Conform cifrelor oficiale, proiectul a costat nu mai puțin de 100 de milioane de euro. Vorbim despre construcția a 3 km noi de cale ferată, dublarea a alți 8 km și construirea unui viaduct peste DN 1 și a gării de la Terminalul 1.

A fost o întârziere uriașă în lucrare. În mod normal, ruta trebuia să fie gata în 2018, dar aceasta a fost dată spre exploatare, undeva, aproape de decembrie 2020.

Cum trebuie să arate mersul trenurilor spre aeroportul Otopeni

Trei operatori de transport feroviar asigură transportul de călători între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Preţul unui bilet este de 4 lei/ călătorie și durata acesteia este de 20 de minute. De remarcat că trenurile circulă la un interval de 40 de minute pe sens.

Sursa foto – EDUARD VINATORU / MEDIAFAX FOTO

CFR Călători, operatorul naţional de transport feroviar de călători are, în mod normal, 42 de trenuri, dintre care 20 circulă între orele 0:00 – 10:16 şi 22 de trenuri, între orele 14:30 – 24:00.

Regio Călători, operator privat de transport feroviar de călători plusează cu 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri circulă între orele 21:50 – 05:36 şi 8 trenuri, între orele 09:50 – 14:56.

De asemenea, Transferoviar Călători a adăugat 10 trenuri, dintre care 2 trenuri circulă între orele 02:30 – 03:36, 6 trenuri între orele 10:30 – 14:16 şi 2 trenuri în intervalul 20:30 – 21:36. Rămâne de văzut câte dintre acestea se vor mai regăsi și după încheierea lucrărilor.

Conform informațiilor FANATIK, toți cei trei operatori sunt nemulțumiți de condițiile financiare. Deocamdată, trenurile circulă pe anumite segmente orare mai mult goale și pierderile încep să se adune. „Să fim serioși, vorbim despre garnituri care merg cu maximum 2 oameni. Vindem două bilete, cum să rezistăm?”, a spus unul dintre conductorii de tren.

ADVERTISEMENT
Tags: