News

Gabriela Firea neagă că Primăria București ar fi plătit zeci de milioane de lei primăriei din Voluntari în mandatul său

08.02.2021 | 15:39
Gabriela Firea neagă că Primăria București ar fi plătit zeci de milioane de lei primăriei din Voluntari în mandatul său
Primăria Capitalei acuză contractele făcute de Gabriela Firea cu orimăria din Voluntari. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

A plătit sau nu Primăria București zeci de milioane de lei primăriei din Voluntari în mandatul Gabrielei Firea? Vorbim mai exact despre 60 de milioane, bani care ar fi mers către firma de transport a unității condusă de Florentin Pandele pentru cursele București-Ilfov, conform hotnews.ro.


Dreptul la replică al Gabrielei Firea: “Nu am făcut nicio plată către Primăria Voluntari!”

UPDATE 8 februarie, Ora 15:00 Într-un drept la replică transmis FANATIK, Gabriela Firea oferă următoarele clarificări:

ADVERTISEMENT

“In legatura cu articolul publicat de dvs care il preia pe cel aparut in hotnews.ro, pe tema platilor pe care Primaria Capitalei le face la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti Ilfov, va informez ca:

Prezentarea activitatii acestei asociatii de dezvoltare de care depinde insusi transportul zilnic al cetatenilor din judetul Ilfov, dar si al celor din Bucuresti, inspre si dinspre locurile de munca este realizata in mod eronat.

ADVERTISEMENT

In acest moment, datoriile Primariei Capitalei catre aceasta asociatie aduc aproape de colaps activitatea sa si pun in pericol deplasarea cetatenilor in zona metropolitana, deoarece firmele de transport care fac parte din ea, si nu doar STV, nu mai au resurse pentru continuarea transportului public in zona Bucuresti-Ilfov pe care il sustin de luni de zile singure.

Primaria Capitalei NU A EFECTUAT NICIO PLATA CATRE PRIMARIA VOLUNTARI.

Va reamintesc ca in timpul mandatului meu a fost infiintata, pe model european, Asociatia de dezvoltare intercomunitara pentru transport public in comun Bucuresti – Ilfov, astfel incat sa fie asigurat transportul calatorilor in Capitala si in zona metropolitana. Un proiect foarte apreciat de cetateni.

ADVERTISEMENT

La ADI-ul de transport au aderat Primaria Capitalei prin STB, CJ Ilfov si cele 40 de UAT-uri componente ale zonei metropolitane.

Flota de autobuze este asigurata de STB si cele cateva societati din judetul Ilfov care detineau sau si-au achizitionat autobuze.

Procesul de largire a flotei este unul permanent, oricare dintre UAT -uri, pe masura ce achizitioneaza, poata intra cu o contributie de autobuze pe traseele asigurate de ADI-ul de transport.

ADVERTISEMENT

90% din cheltuieli sunt asigurate de PMB, 10% de Ilfov, asa cum s-a fost votat la momentul constituirii asociatiei.

Fiecare societate de transport care presteaza in beneficiul ADI-ului primeste cota parte din sume, in functie de contributia la traseu”, a conchis Gabriela Firea.


Ştirea iniţială, 6 februarie: HotNews scrie că Serviciul Transport Voluntari a prestat acest serviciu în baza unui contract de delegare de gestiune încheiat în mai 2019 prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov.

ADVERTISEMENT

A existat și un acord al Consiliului General, iar compania din Voluntari avea prevăzut un profit de aproape 4%.

De ce a plătit Primăria București, în mandatul Gabrielei Firea, zeci de milioane de lei primăriei din Voluntari

Municipalitatea plătește circa 90% din costurile operării celor 16 linii, în ciuda faptului că acestea deservesc în bună parte localitățile din afara Bucureștiului.

Interesant este că Primăria Capitalei a acumulat deja către STB datorii de aproape 1 miliard de lei. Se întâmplă lucrul acesta pentru că a tot crescut costul serviciului, iar municipalitatea nu și-a plătit subvenția asumată.

Concret,  conform hotnews.ro, începând cu luna iunie 2019, în baza Contractului de delegare a gestiunii de transport încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, STV SA ar fi primit de la Primăria Capitalei următoarele sume:

1.232,398 lei (iunie 2019);
641.135 lei (iulie 2019);
2.121,007 lei (august 2019);
2.690,418 lei (septembrie 2019);
4.489,102 lei (octombrie 2019);
1.655,471 lei (noiembrie 2019);
3.438,425 lei (decembrie 2019);
4.699,770 lei (ianuarie 2020);
4.681,901 lei (februarie 2020);
4.912,328 lei (martie 2020);
4.675,044 lei (aprilie 2020);
4.892,319 lei (mai 2020);
4.869,690 lei (iunie 2020);
5.332,916 lei (iulie 2020);
5.331,057 lei (august 2020);
5.691,197 lei (septembrie 2020);
5.521,056 lei (octombrie 2020);
3.000,000 lei (noiembrie 2020);
0 lei (decembrie 2020);
0 lei (ianuarie 2021).

Cum ar fi ajuns Primăria București datoare vândută la Voluntari

Totalul sumei încasată de operatorul Serviciul Transport Voluntari – STV SA de la Primăria București ar fi unul amețitor: 69.875.235,22 lei. În tot acest timp, Primăria Capitalei are datorii la STB de 915.122.309,05 lei. Datoriile acumulate sunt defalcate astfel: 298.822 lei (septembrie 2019); 8.523,740 lei (ianuarie 2020); 20.915,074 lei (martie 2020); 94.621,409 lei (aprilie 2020); 100.290,476 lei (mai 2020); 89.885,765 lei (iunie 2020); 114.122,310 lei (iulie 2020); 103.607,902 lei (august 2020); 104.119,018 lei (septembrie 2020); 97.284,782 lei (octombrie 2020); 53.464,909 lei (noiembrie 2020); 127.988,101 lei (decembrie 2020).

Datoriile s-ar fi acumulat deoarece Primăria Capitalei nu a plătit subvenția asumată anual către STB. De exemplu, STB a facturat în 2020 1,250 miliarde lei, iar PMB a plătit circa 825 milioane lei.

De remarcat că, în urmă cu doar câteva zile, STV a anunțat că va opri de la 1 februarie cursele regionale pentru că municipalitatea nu i-a plătit circa 8,6 milioane de lei, datoriile aferente lunilor noiembrie și decembrie pentru prestarea serviciului. Până la urmă s-a ajuns la o înțelegere.

Interesant este că serviciul a fost delegat de fosta administrație, întâi pe 2 ani, apoi pe 10 ani, valoarea estimată anuală din ultimul contract fiind de peste 100 milioane lei/an.

Drumul de la un contract mic la unul uriaș, via Voluntari

Concret, conform sursei citată anterior, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport București Ilfov a delegat pe 17 mai 2019, cu acordul Consiliului General unde majoritatea era deținută de PSD, gestiunea pentru serviciul de transport în regiunea București Ilfov operatorului Serviciul de Transport Voluntari, pe 2 ani. Potrivit contractului inițial de delegare de gestiune, valoarea media anuală a servicului era de aproape 13 milioane lei/an.

Potrivit contractului, sunt deservite 42 de localități: Municipiul București, Județul Ilfov, Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Pantelimon, Popești-Leordeni, Voluntari, 1 Decembrie, Afumați, Balotești, Berceni, Brănești, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Cioragârla, Clinceni, Copăceni, Corbeanca, Cornetu, Dascălu, Darăști, Dobroești, Domnești, Dragomirești Vale, Băneasa, Glina, Grădiștea, Gruiu, Jilava, Moara Vlăsiei, Comuna Mogoșoaia, Nuci, Periș, Petrăchioaia, Snagov, Ștefăneștii de jos, Tunari și Vidra.

În mai puțin de 1 an au fost încheiate însă 4 acte adiționale prin care valoarea contractului a ajuns de la 13 milioane la 100 milioane lei/an, crescând de fiecare dată numărul de linii operate, de la 1,6 milioane km estimați pe an la aproape 9 milioane de km/an.

În septembrie 2019, Consiliul General a aprobat un act adițional prin care valoarea contractului a crescut la circa 80 milioane lei fără TVA pentru 2 ani, in medie 40 milioane lei/an.

În decembrie 2020 a mai fost încheiat un act adițional, prin care valoarea contractului ajunge la 108 milioane lei, circa 54 milioane lei pe an la care se adaugă TVA.

Pe 10 aprilie 2020 se încheie încă un act adițional, dar acesta nu se regăsește pe site-ul Primăriei Capitalei.

Prin Hotărârea 255 din 18 iunie 2020, Consiliul General a aprobat delegarea serviciului operatorului economic pe încă 10 ani. Valoare contractului pe 10 ani este de circa 1 miliard de lei, cam 100 milioane lei/an.

Costul planificat pentru primul an al contractului este de aproape 94 milioane lei, la care se adaugă investiții de 4,7 milioane lei și un profit de aproape 4 milioane lei. Numărul de km planificați pentru primul an, circa 8,9 milioane pentru 19 linii, circa 784 de curse zilnic cu 94 de autobuze. Numărul de autobuze pe linie este între 1 și 6.

Care sunt rutele pe care operează Serviciul de Transport Voluntari

Trebuie specificat că, în prezent, din 67 linii regionale, 16 sunt operate de STV, 4 de STCM Ecotrans, iar restul de 47 de STB.

Liniile operate de sunt:
R403 – Piața Presei – Vadu Anei – STV SA
R407 – Republica – Bălăceanca/Sat Poșta – STV SA
R411 – Bucur Obor – Gagu – STV SA
R412 – Bucur Obor – Maineasca – STV SA
R413 – Bucur Obor – Șindrilița – STV SA
R416 – Metrou Pipera – Str. Gării Pantelimon – STV SA
R417 – Bucur Obor – Cozieni – STV SA
R440 – Piața Sudului – Leordeni – STV SA
R450 – Metrou Pipera – Complex Comercial Băneasa – STV SA
R451 – Republica – Tânganu – STV SA
R459 – Metrou Pipera – Dumbrăveni-Spital SRI – STV SA
R460 – Republica – Pod CFR Ștefănești – STV SA
R461 – Șoseaua Ștefan cel Mare – Pod CFR Afumați – STV SA
R467 – Bucur Obor – Pod CFR Afumați – Autobuz regional – STV SA
R468 – Bucur Obor – Gagu – STV SA
R473 – Strada Gării Pantelimon – Complex Comercial Băneasa – STV SA

Tarife operate de societate sunt:

Abonament lunar valabil pe una linie preorășenească (regionala) – 35 lei, în timp ce abonament lunar valabil pe doua linii (una linie preorășeneasca (regionala) si una linie urbana) costă 95 lei. 1.5 lei inclusiv TVA costă o călătorie pentru liniile preorășenești.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 849. 32 pagini. Doar 5 lei!
A apărut noua revistă Taifasuri