ADVERTISEMENT
News

De ce aleg românii să-și facă vacanțele în țară. Șapte motive pentru care România a devenit atractivă

Românii preferă să își facă vacanțele în țară pe fondul pandemiei și au mai multe motive să aleagă excursiile locale.
Autor: George Stanciu | 13.07.2021 | 15:25
De ce aleg românii să-și facă vacanțele în țară. Șapte motive pentru care România a devenit atractivă
De ce aleg românii să-și facă vacanțele în țară: siguranța călătoriilor și prețurile mici fac România atractivă. Sursa foto: Pixabay, colaj Fanatik.

Pandemia ce a debutat acum mai bine de un an de zile ne-a schimbat radical o mulțime de obiceiuri din întreaga sferă a vieții.

ADVERTISEMENT

Nici turismul nu a scăpat neatins de pandemie, ba chiar a fost una dintre cele mai afectate ramuri ale industriei la nivel global. După ce a fost pus pe butuci timp de câteva luni în primăvara lui 2020, turismul a început o revenire graduală.

Lucrurile sunt, însă, departe de a reveni la normal, iar perspectiva sumbră a unui val patru planează din ce în ce mai apăsător, atât asupra României, cât și asupra restului lumii.

ADVERTISEMENT

Un studiu desfășurat recent de către Starcom arată cum s-au schimbat, mai exact, obiceiurile de vacanță ale românilor.

Interesant este că 6 din 10 români par să nu fi fost afectați de pandemie. Aceștia și-au făcut o vacanță și în 2020, în vreme ce 42% au evitat să mai călătorească anul trecut.

ADVERTISEMENT

Dintre cei care nu au călătorit, majoritatea nu au mai avut o vacanță de 1,5 – 2 ani (32% dintre respondenți). Alți 21% nu au mai călătorit de 2 – 2,5 ani, în timp ce 17% nu au mai călătorit de peste 4 ani.

Românii n-au mai călătorit în 2020 mai ales din cauza restricțiilor impuse de autorități (52%). Alții au fost îngrijorați pentru sănătatea lor și celor dragi (36%), iar 31% nu și-au permis financiar o vacanță. 15% s-au ales cu vacanțele anulate de pandemie, iar 6% ar fi vrut să călătorească, dar n-au găsit un partener.

ADVERTISEMENT

Pandemia a schimbat și destinațiile vacanțelor, astfel că mai mulți oameni au preferat să își petreacă timpul liber pe plaiurile mioritice, în loc să viziteze țări străine. Dacă 81% dintre români își făceau vacanțele în țară înainte de pandemie, procentajul a crescut la 87% în 2020.

În topul destinațiilor din țară se află Constanța și zona litorală (24%), urmate de Brașov și Prahova (19%), de zone montane (13%), de Mamaia (7%), de Transilvania (6%) și de stațiunile balneare (6%).

ADVERTISEMENT

De ce aleg românii să își facă vacanțele în România

Și totuși, de ce preferă românii să-și facă vacanțele în România? Motivele sunt diverse, însă siguranța este cel mai important factor.

Astfel, majoritatea persoanelor de peste 55 de ani, dar și 42% dintre cei cu vârste între 35-44 și 45-55 de ani, consideră că se simt mai în siguranță în România decât în alte țări. Per total, 38% dintre români au această opinie.

ADVERTISEMENT

34% dintre persoanele intervievate iau în calcul și aspectul financiar al vacanțelor și consideră că o excursie în România poate fi mai ieftină decât în alte țări. Cei mai înclinați spre o astfel de opinie sunt tinerii de 18-24 de ani, dar și persoanele de 25-34 sau 35-44 de ani.

Faptul că testele Covid au fost sau încă sunt cerute la destinație de anumite țări este încă un impediment în calea celor care ar vrea să călătorească în străinătate. Per total, 31% dintre români se bucură de vacanțe în România, tocmai pentru că nu trebuie să-și facă teste.

Românii vor să pună umărul și la relansarea economică a țării, astfel că își fac vacanțele în țară. 31% dintre respondenții studiului au ales acest motiv, cei mai dornici de a sprijini economia locală fiind cei de peste 55 de ani.

În ton cu testele Covid, și carantina la destinație este un motiv împotriva călătoriilor în străinătate. 26% dintre români au preferat vacanțele în țară pentru că nu trebuie să petreacă timp în carantină.

Un alt aspect interesant este tocmai faptul că românii nu prea și-au vizitat țara, alegând mai degrabă destinațiile exotice. Acum, 23% dintre români aleg să descopere frumusețile patriei, cei mai mulți dintre aceștia fiind tinerii de 18-24 de ani.

Nu în ultimul rând, 21% dintre români nu vor să călătorească prea departe de casă, iar România devine, astfel, destinația perfectă.

De ce merg românii în vacanță?

Studiul a dorit să afle și care sunt motivele pentru care conaționalii aleg să meargă în vacanță, fie că e vorba de una autohtonă sau peste hotare. De departe, motivul principal este cel al relaxării, 7 din 10 oameni având în plan să-și încarce bateriile departe de casă.

52% dintre români călătoresc și pentru a vedea obiectivele turistice de la destinația pe care o vizitează, cei mai dornici fiind cei mai în vârstă (45-55 și peste 55 de ani). În paralel, 42% dintre români, mai ales cei tineri, vor să facă poze și să aibă amintiri din vacanță.

23% dintre români vor să descopere culturi diferite, în vreme ce 21% vor să practice activități care să-i antreneze fizic, fie că e vorba de înot sau de drumeții montane.

17% dintre respondenți vor să se bucure de mâncăruri exotice, iar 11% aleg să meargă în vacanțe pentru a se distra și a petrece alături de prieteni.

Festivalurile au devenit o idee de vacanță pentru români, 40% dintre respondenți luând în considerare o astfel de destinație. Untold este, de departe, cel mai popular festival, ales de 37% dintre respondenți, urmat de Neversea, cu 15% și Electric Castle, cu 3%.

”Anul 2020 nu a fost lipsit de vacanțe, însă românii din mediul urban au încercat să fie mai precauți, să călătorească în grupuri mai mici, cu persoane apropiate, cei mai mulți cu mașina personală, în locații în care s-au simțit în siguranță. Deși anul 2021 se anunță unul plin de vacanțe odată cu relaxarea restricțiilor, comportamentul preventiv se menține, astfel că persoanele din mediul urban iau în calcul posibile evenimente și își aleg cu atenție destinațiile. 2020 a reprezentat și un prilej de a descoperi locuri frumoase pe teritoriul țării și a deschis un apetit pentru vacanțele petrecute în România”, arată Andreea Zanfir, Consumer Insights & Research Coordinator în cadrul Starcom Romania.

Studiul a fost realizat de agenția de media Starcom, prin interviuri online, pe un eșantion de 805 persoane, de sex feminin și masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet, din mediul urban, în perioada 17-25 Iunie 2021.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 842. 32 pagini. Doar 5 lei!