Vara, temperaturile extreme duc la întârzierea frecventă a trenurilor, deoarece șinele se încălzesc până la peste 50 de grade Celsius. Pentru a asigura siguranța, CFR impune restricții de viteză.
În vestul țării, o soluție inovatoare a fost adoptată și aplicată cu succes. Șinele sunt vopsite în alb pentru a reduce temperatura lor cu până la 10 grade Celsius.
Această tehnică este utilizată de mult timp în alte țări și ajută la menținerea unei temperaturi normale a șinelor, diminuând necesitatea restricțiilor, potrivit Știrile ProTV.
În perioadele caniculare, temperaturile metalului ajung chiar și la 60 de grade Celsius, ceea ce impune limitarea vitezei trenurilor de pasageri la 50 km/h și a trenurilor de marfă la 30 km/h, ducând astfel la întârzieri. Vopsirea șinelor în alb scade absorbția căldurii și reduce necesitatea restricțiilor.
Inițial, s-a aplicat vopseaua pe șinele de lângă podețe și curbe periculoase din vestul țării, iar dacă rezultatele sunt pozitive, măsura va fi extinsă la nivel național. CFR a adoptat această metodă inspirată din practici internaționale, deoarece este ușor de implementat, mai precizează sursa menționată.
Sabin Butaru, șeful secției Lugoj – CFR Timișoara, a explicat că s-a folosit o vopsea specială pentru metal, care rezistă 3-4 ani, conform producătorului. Vopseaua este aplicată doar pe suprafețele metalice și nu se spală ușor.
„Am utilizat vopsea strict pentru metal, doar pentru suprafețele metalice, nu vopsea universală. Cu siguranță nu se va duce după prima ploaie pentru că se aplică strict pe suprafețele metalice, iar durata din ce ne-a spus producătorul este de 3-4 ani”, a spus pentru Știrile ProTv Sabin Butaru, șef secție Lugoj – CFR Timișoara:
Ovidiu Roșa, șeful diviziei linii CFR Timișoara, a menționat că prin scăderea temperaturii șinelor se reduce și tensiunea în metal. Până acum, au fost vopsite opt secțiuni de câte 150 de metri în locații strategice, iar operațiunea va continua în regiunea de vest.
„Noi reducând temperatura în șină, reducem absolut și efortul în șină. Este încă o componentă suplimentară de siguranță a circulației”, spune pentru sursa citată Ovidiu Roșa, șeful diviziei linii CFR Timișoara.