Life

De ce ceasurile arată aceeași oră în reclame. Motivul deosebit pentru care s-a ales acest lucru

Motivul pentru care ceasurile arată aceeași oră în reclame. Este un detaliu pe care nu mulți l-au observat. Care este, de fapt, explicația?
20.01.2025 | 07:24
De ce ceasurile arata aceeasi ora in reclame Motivul deosebit pentru care sa ales acest lucru
De ce ceasurile din reclame arată aceeași oră. Sursa foto: Freepik/fxquadro
ADVERTISEMENT

Te-ai întrebat vreodată de ce ceasurile arată aceeași oră în reclame? Există un motiv surprinzător pentru care a fost ales acest lucru. O utilizatoare din mediul online a explicat motivul.

Motivul pentru care ceasurile arată aceeași oră în reclame

În reclame, ceasurile sunt setate la aceeași oră, acesta fiind un detaliu pe care nu toată lumea îl observă, cel puțin nu din prima.

ADVERTISEMENT

Mai exact, ora din reclame pare să fie întotdeauna 10:10, cu limba mică indicând numărul 10, iar cea mare numărul doi. De multe ori, atunci când cauți un ceas online, vei vedea că acesta este setat la aceeași oră.

Care este, însă, motivul? Sarah Griffiths, o utilizatoare de pe Tik Tok, a explicat de ce ceasurile arată întotdeauna aceeași oră. Aceasta a postat, în clipul său, câteva imagini cu ceasuri de la diverse mărci, setate la ora 10:10.

ADVERTISEMENT

Utilizatoarea a spus că mulți producători aleg să seteze această oră la ceasuri întrucât arată ca un zâmbet.

“Oricum, da, m-am gândit că este foarte interesant și acum, de fiecare dată când văd o reclamă la un ceas, observ întotdeauna acest lucru, 10 la 10”, a spus ea în clipul video de pe Tik Tok.

ADVERTISEMENT

Mai multe persoane au lăsat comentarii și au recunoscut că nu au observat acest detaliu până acum. Aceștia i-au mulțumit creatoarei de conținut că a scos în evidență acest lucru și a explicat motivul din spatele acestuia.

“Sincer, nu m-am gândit niciodată la asta”, “De fapt, nu mi-am dat seama de asta înainte, așa că îți mulțumesc!”, “De fapt, este foarte interesant”, sunt câteva dintre comentariile internauților.

ADVERTISEMENT

O persoană cu experiență în domeniul ceasurilor a confirmat această teorie. “Da, am lucrat la o bijuterie și trebuia să reglăm toate ceasurile expuse la zece și zece sau zece la doi pentru o formă de zâmbet”, a fost comentariul lăsat de utilizator.

Explicația oferită de un producător de ceasuri

Mai există, de asemenea, un motiv pentru care ceasurile din reclame sunt setate întotdeauna la aceeași oră. Acest lucru se face pentru a arăta logo-ul mărcii respective, după cum au mai menționat utilizatorii.

“Este pentru a arăta și a evidenția logo-ul de pe cadranul ceasului”, a mai precizat un utilizator la videoclipul postat de Sarah.

O marcă de ceasuri de lux, Tufina, a oferit câteva informații în legătură cu setarea orei la 10:10. “Limbile nu sunt suprapuse, astfel încât acestea sunt complet și clar vizibile, iar stilul lor poate fi admirat.

Dispunerea limbilor este simetrică, pe care oamenii o consideră, în general, mai plăcută decât asimetria, ceea ce face produsul mai atrăgător pentru clienți”, au explicat reprezentanții brandului, potrivit Mirror.

Logo-ul producătorului este situat, astfel, în centrul feței, sub 12. Acesta este vizibil, dar și “încadrat frumos” de limbile ceasului.

“Elementele suplimentare de pe cadran (cum ar fi ferestrele pentru dată sau cadranele secundare), plasate de obicei lângă 3, 6 sau 9, nu vor fi ascunse”, au mai precizat cei de la Tufina.

ADVERTISEMENT