Un avion plecat din SUA nu a mai ajuns în China la timp din cauza unei întâmplări ce i-ar amuza pe mulți. Pasagerii au fost revoltați de această situație.
Este vorba despre zborul United Airlines UA 198, care a decolat de pe Aeroportul Internațional din Los Angeles sâmbătă, 22 martie, la ora locală 14:00, cu 257 de pasageri la bord, precum și 13 membri ai echipajului. Aeronava se îndrepta spre nord-vest, deasupra Oceanului Pacific, cu destinația Shanghai.
După aproximativ două ore, aeronava a fost redirecționată spre San Francisco, acolo unde a aterizat în jurul orei locale 17:00. Unul dintre piloți nu avea pașaport, astfel că a fost nevoit să se întoarcă în SUA. Pasagerii au fost duși la destinație în aceeași seară, de către un alt echipaj. Aceștia au primit vouchere de masă și compensații.
“Pilotul nu avea pașaportul la bord. Am aranjat ca un nou echipaj să ne ducă clienții la destinație în acea seară. Clienților li s-au oferit vouchere de masă și compensații”, a transmis United într-o declarație pentru CNN, afiliat ITV News.
Zborul cu noul echipaj a decolat în jurul orei 21:00. Pasagerii au aterizat la Shanghai, în cele din urmă, dar cu aproximativ șase ore mai târziu.
După această întâmplare, pasagerii și-au exprimat indignarea. Yung Shuhan, o pasageră din China, a spus că a auzit “vocea foarte frustrată” a pilotului la interfon, care a recunoscut că “și-a uitat pașaportul”.
Femeia se întorcea dintr-o călătorie de afaceri. După ce avionul a aterizat la Shanghai luni, la ora 12:43 dimineața, Shuhan a fost nevoită să mai facă un drum de două ore și jumătate până în Hangzhou, în estul Chinei, unde locuiește.
Aceasta a primit două vouchere de masă în valoare de 30 de dolari, adică 23,17 euro. Pasagera le-a folosit pentru a lua masa la un restaurant japonez aflat pe aeroportul din San Francisco. Cu toată că această întârziere i-a dat planurile peste cap, femeia a apreciat sinceritatea de care pilotul a dat dovadă.
Mai mulți pasageri au postat pe platforma RedNote, similară cu TikTok, acolo unde s-au declarat “fără cuvinte”. “Cum poate cineva să o dea în bară atât de rău la serviciu?”, a scris cineva, iar postarea a strâns peste 10.000 de aprecieri.
Zborul UA 199, cel de întoarcere de la Shanghai la Los Angeles, a întârziat, din moment ce aeronava a sosit la destinație cu o mare întârziere.
Shukor Yusof, fondator al Endau Analytics din Singapore, o firmă concentrată pe industria aviației, a declarat, pentru CNN, că “este destul de jenant (pentru United)”. Acesta a mai spus că greșeala pilotului este “inacceptabilă” pentru o companie aeriană atât de mare și că întâmplarea denotă “o lipsă de disciplină”.