News

De ce nu au evitat piloții elicopterului Black Hawk coliziunea cu avionul de linie. Fuseseră avertizați de două ori de către controlorii de trafic

Accidentul aviatic de la Washington ridică în continuare semne de întrebare, în principal de ce nu au evitat piloții elicopterului avionul de linie
01.02.2025 | 21:03
De ce nu au evitat pilotii elicopterului Black Hawk coliziunea cu avionul de linie Fusesera avertizati de doua ori de catre controlorii de trafic
Experții în aviație, despre ciudatul accident din Washington. Sursa foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Controlorii de trafic aerian au alertat de două ori echipajul elicopterului Black Hawk al armatei americane cu privire la prezența unui avion American Airlines, primul avertisment fiind emis cu două minute înainte ca aeronavele să se ciocnească miercuri seară în apropierea Aeroportului Național Reagan, scrie Washington Post pe baza transmisiunilor radio.

De ce piloții elicopterului nu au evitat avionul de linie

Experții în aviație, care au analizat transmisiunile radio în controlorii de trafic și piloți, au declarat că un membru al echipajului elicopterului Black Hawk a răspuns de fiecare dată spunând că poate vedea avionul și a solicitat „separare vizuală”, ceea ce înseamnă că echipajul elicopterului va menține o distanță de siguranță. De fiecare dată, solicitarea a fost aprobată.

ADVERTISEMENT

În jurul orei 20:48, la aproximativ 12 secunde după cea de-a doua alertă de la turnul de control, aeronavele s-au ciocnit la câteva sute de metri deasupra râului Potomac. Înregistrările audio au surprins reacția personalului aeroportului. „Doamne, ați văzut asta?”, a spus unul dintre ei. „Am văzut doar o minge de foc și apoi a dispărut”, a spus altul.

Transmisiile radio indică faptul că elicopterul a avut timp mai mult decât suficient să ia măsuri pentru a evita avionul, potrivit a trei experți în aviație, scrie Washington Post. Faptul că echipajul elicopterului a spus că va face acest lucru, dar nu a făcut-o, susțin experții în aviație, sugerează că este posibil ca echipajul să fi văzut altceva – cum ar fi un alt avion în zonă – și nu zborul American Airlines semnalat de două ori de controlorul de trafic aerian.

ADVERTISEMENT

„Dacă se uita la avionul potrivit, nu l-ar fi lovit”, a declarat Scott Dunham, investigator pensionat al National Transportation Safety Board. „Erau la kilometri distanță. … Rezolvarea durează literalmente câteva secunde”.

Datele privind traiectoria de zbor arată un alt avion sosind în spatele avionului American Airlines și la aproximativ 20 de kilometri de elicopter la momentul primei avertizări. Scott Dunham este de părere că al doilea avion ar fi putut fi dificil de distins de avionul care sosea din Wichita, în special noaptea.

ADVERTISEMENT

Trafic aerian aglomerat cu zborurile militare

Cauza coliziunii rămâne neclară, iar ancheta se află într-un stadiu foarte incipient. Chiar înainte de accident, elicopterul Black Hawk zbura deasupra plafonului de 60 de metri pentru elicopterele din zonă, potrivit datelor radar. Elicopterul zbura spre sud de-a lungul Potomacului, iar avionul zbura spre nord, spre aeroport.

Joi, în cadrul unei conferințe de presă, secretarul pentru transporturi Sean P. Duffy a declarat că a existat o comunicare „standard” între aeronavă și turnul de control al traficului aerian. „Aș spune că elicopterul știa că există un avion în zonă”, a spus Duffy.

ADVERTISEMENT

În timp ce avionul American Airlines se apropia de aeroport, controlorii de zbor l-au redirecționat de pe pista 1, unde înregistrările audio sugerau că există alt trafic aerian, către pista 33. Avionul și-a ajustat cursul, efectuând un viraj larg care l-a adus spre nord-vest, peste râu, pe o traiectorie care s-a intersectat cu traiectoria elicopterului.

„PAT25, ai CRJ în vizor? PAT25, treceți în spatele CRJ-ului”. „Avion în vizor, solicit separare vizuală”, a răspuns membrul echipajului elicopterului câteva secunde mai târziu, confirmând pentru a doua oară că era conștient de existența unui avion în față. Nu se mai aud alte comunicări între controlori și elicopter după acest schimb.

Avionul american și-a continuat coborârea spre nord-vest în următoarele câteva secunde, conform datelor de zbor și înregistrărilor video. Elicopterul și-a continuat traseul spre sud de-a lungul râului. La aproximativ 12 secunde după ultima comunicare audibilă între controlul traficului aerian și elicopter, în jurul orei 20:48, ambele aeronave dispar de pe imaginile radar ale FAA.

ADVERTISEMENT
Tags: