Fotbaliști care valorează multe zeci de milioane de euro vor fi transporați cu trenul către Munchen pentru primul meci al României din grupa E a Campionatului European. Federația Română de Fotbal a încasat 9.250.000 de euro doar pentru participarea la Euro 2024, deci și-ar fi permis să plătească pentru transportarea cu avionul ori să fi folosit autocarul.
Care este explicația pentru decizia aceasta a FRF? Mai ales că tricolorii vor călători tot cu trenul și la Koln pentru partida cu Belgia, de pe 22 iunie, a doua din grupă. Oamenii din staff-ul echipei naționale au analizat situația după ce a fost alcătuit programul meciurilor și au ajuns la concluzia clară: cel mai confortabil și mai rapid e trenul.
Persoane din Federație au explicat pentru FANATIK care a fost calculul: ”Alte soluții erau să fi mers cu autocarul și să fi făcut patru ore și ceva Wurzburg-Munchen sau să fi luat avionul, cu care drumul ar fi durat la fel, mai mult decât cu trenul”.
Tricolorii vor pleca la 9:30 din Wurzburg, iar în jurul orei 13:00 vor fi deja în hotelul Infinity din Munchen. Trenul o să ajungă în gara din Munchen la ora 12:15. ”Încă din momentul în care ne-am apucat să căutăm un hotel în Germania am avut în vedere planul de a merge la meciuri cu trenul”, detaliază oficiali ai FRF.
Ei spun că și UEFA insistă pentru mijlocul acesta de transport, dar și că este în interesul jucătorilor să stea confortabil pe parcursul drumului: ”UEFA le-a recomandat tuturor federațiilor să folosească trenul cât de des pot fiindcă există un program pentru sustenabilitate, iar autocarele, avioanele poluează mai mult. Și e foarte bine pentru jucători. Cu trenul nu ne mai fâțâim ca atunci când zburăm cu avionul: dă bagajul jos din autocar, urcă-l în avion, așteaptă-l iar în aeroport, încarcă-l din nou în autocar. Chiar și spațiul pentru picioare e mai mare în tren, jucătorii pot călători confortabil”.
Naționala lui Iordănescu va merge cu autocarul doar la al treilea meci din grupă, cel cu Slovacia, de pe 26 iunie. Explicația: între Wurzburg și Frankfurt sunt doar 120 de kilometri și pot fi parcurși cam în 75 de minute cu mașina. E cel mai scurt drum dintre cele pe care le au de făcut românii pentru jocurile din grupă.
Între Wurzburg, locul în care sunt cantonați tricolorii, și Munchen, orașul-gazdă a jocului cu Ucraina, sunt 280 de kilometri. Distanța Wurzburg-Koln, pentru partida cu Belgia, este de 300 de kilometri. Nicolae Stanciu și colegii lui vor apărea prima oară în acest Campionat European luni, de la ora 16:00, împotriva Ucrainei lui Serhii Rebrov.
În România arată ciudat ca o echipă națională cu vedete așa cum este Radu Drăgușin, de la Tottenham, să folosească trenul. Impresia aceasta e cauzată și de infrastructura feroviară ”medievală” din țara noastră. În Vest e ceva obișnuit ca echipele să procedeze astfel. Răzvan Marin a fost întrebat într-o conferință de presă cum i se pare să plece cu trenul către un meci de la Euro.
”În Italia călătoresc des cu trenul, deci nu va fi deloc o experiență inedită pentru mine”, a răspuns mijlocașul care este implicat în perioada aceasta și în discuții legate de mercato. Jurnalistul italian Nicolo Schira, specializat în informații despre transferuri, a anunțat că Empoli a refuzat să achite două milioane de euro ca să-l achiziționeze definitiv pe Marin de la Cagliari, așa că internaționalul român se va întoarce în Sardinia. Dar nu e clar dacă va juca pentru Cagliari în sezonul următor ori va schimba echipa din nou.
Articol realizat cu sprijinul VODAFONE, partener de conectivitate al FANATIK la EURO 2024.