De multe ori, geamurile mașinii se aburesc pe interior, dar care este motivul? Este o problemă des întâlnită, însă poate fi rezolvată rapid dacă respecți câțiva pași.
În sezonul rece, una dintre cele mai întâlnite probleme cu care se confruntă șoferii este aburirea geamurilor pe interior, mai ales în cazul autoturismelor mai vechi.
Este un fenomen care reduce vizibilitatea și poate deveni periculos dacă se accentuează. De ce apare, însă, această problemă?
Atunci când afară este mai frig, scade și temperatura aerului interior. Dacă în mașină este pornită căldura, se produce condensul. Același lucru se întâmplă și vara, atunci când afară plouă.
Condensul se formează atunci când geamurile reci intră în contact cu aerul cald al ventilației sau al respirației pasagerilor. Geamurile se aburesc, iar vizibilitatea se reduce considerabil.
Filtrul de polen îmbâcsit reprezintă una dintre principalele cauze care provoacă aburirea geamurilor. Acesta ar trebui înlocuit înainte de sezonul rece. Doar așa poate permite o circulație a aerului optimă în habitaclu.
Acumularea de apă sau zăpadă pe preșuri sau în mochetă reprezintă o altă cauză care duce la aburirea geamurilor. Apa acumulată începe să se evapore, iar geamurile se aburesc pe interior.
O defecțiune a sistemului de climatizare sau ventilație poate duce, de altfel, la aburirea geamurilor, după cum notează promotor.ro.
Pe gurile de admisie a aerului, care se află la baza parbrizului, la cele mai multe mașini, se pot depune frunze, dar și alte mizerii care pot să blocheze prizele de aer.
Dacă ai geamurile aburite pe interior, nu trebuie să te îngrijorezi, deoarece le poți dezaburi în câteva minute. În multe cazuri, poți porni ventilația, dar există situații în care această variantă ar putea înrăutăți lucrurile.
În cazul în care te grăbești, există o variantă mai rapidă, de doar câteva secunde. Trebuie să pornești aerul condiționat în mașină, la o temperatură cuprinsă între 18 și 24 °C.
Totuși, dacă geamurile nu se dezaburesc nici după ce dai drumul la aerul condiționat, ar putea fi vorba despre o problemă la sistemul de ventilație sau climatizare al mașinii.
Mai există, de asemenea, o soluție cunoscută ca “metoda NASA”. Mai exact, ventilatorul trebuie să fie la putere maximă, la fel și căldura, cu aerul condiționat pornit și recircularea aerului oprită. Geamurile trebuie lăsate întredeschise.
Pentru a preveni formarea condensului, sunt și alte variante, cum ar fi utilizarea unor tratamente de specialitate, dar și a spray-urilor anticondens.
Alți șoferi folosesc metode mai puțin cunoscute, dar eficiente pentru a dezaburi geamurile. De exemplu, unii spală geamurile cu spumă de bărbierit.