De fiecare dată când mergi la cumpărături, auzi muzică în magazine. Nu doar magazinele de haine apelează la asta, ci și supermarketurile, precum Lidl, Kaufland sau Auchan. Iată care este explicația din spatele acestui truc.
Atunci când ești la cumpărături și ești doar cu gândurile tale sau, eventual, cu o listă, sigur ți se întâmplă să auzi muzică. Mulți nu acordă importanță cântecelor care se aud în magazine, dar, acestea se află acolo cu un scop.
Muzica din magazine nu este pentru a face atmosferă, ci are un efect psihologic asupra clienților. Deși pare greu de crezut, muzica este ”vinovată” de tot ceea ce pui în coș.
Cu siguranță, ai avut multe dăți în care ai observat că ai cheltuit mulți bani, chiar dacă nu ți-ai propus asta. Ei bine, nu e vina ta, ci este vina muzicii. La propriu.
Oamenii de știintă au analizat comportamentul cumpărătorilor atunci când aud muzică în magazin și au ajuns la o concluzie. Cu toții sunt tentanți să pună mai multe produse în coș atunci când aud un cântec în jurul lor.
Potrivit cercetătorilor de la Școala de Management a Universității din Bath, majoritatea oamenilor sunt deprimați atunci când merg la cumpărături. În special, cei care merg de luni până joi.
Surprinzător sau nu, chiar și cei mai deprimați își schimbă starea când aud muzică. Studiile au ajuns la concluzia că oamenii cumpără cu 10% mai mult atunci când se aud melodii în supermarket.
În România, toate supermarketurile au recurs la acest truc prin care îi îndeamnă pe clienți să cumpere cât mai mult. Ba chiar unele dintre ele au propriile posturi de radio și comunică ofertele disponibile în magazin, în anumite zile.
Muzica nu este singura care îi face pe oameni să bage mâna adânc în buzunare. Studiile au arătat că și cărucioarele joacă un rol esențial în asta. Cu cât căruciorul este mai mare, cu atât vei mai mult tentat de a-l umple.
Trucuri de ademenire a clienților există la tot pasul, inclusiv în magazine. De obicei, produsele cele mai scumpe sunt mereu așezate în mijlocul rafturilor. În acest fel, clienții le au în câmpul vizual și este imposibil să le ignore.