Te-ai întrebat vreodată de ce Burger King și McDonald’s sunt, de obicei, vecini în centrele comerciale? Poziționarea nu este deloc o coincidență, ci o strategie ingenioasă.
Cu toate că Burger King și McDonald’s sunt concurenți direcți de ani buni, adesea aceste două restaurante sunt poziționate unul lângă celălalt în mall-uri. Adevărul este că, deși McDonald’s este liderul pieței- ales uneori chiar li de miri, rivalul său a abordat o strategie interesantă.
Pentru a atrage mai mulți clienți, Burger King se poziționează aproape de „dușmanul” său. Cum funcționează asta? Situația poate fi explicată cu ușurință folosind modelul economic dezvoltat de Harold Hotelling.
Conform teoriei, firmele rivale au tendința de a se plasa una lângă cealaltă pentru a crește șansele de a atrage clienții în aceeași zonă. Prin urmare, poziția contează mai mult decât distanțarea.
McDonald’s, care este lider de piață, investește bani grei în cercetare atunci când alege o locație. Întotdeauna, compania va deschide un restaurant acolo unde există trafic pietonal intens, oamenii sunt dispuși să consume fast-food și sunt șanse de a obține profit pe termen lung.
În același timp, Burger King atrage clienții indeciși. O persoană care se află în mall pentru un burger, poate fi tentat să meargă la vecin pentru a face comparație sau din pură curiozitate.
De asemenea, grupurile de prieteni sau familiile ies în avantaj. Deseori, opiniile diferă în privința preferințelor culinare, iar apropierea celor două restaurante le permite să aleagă ușor și rapid, fără să depună prea mult efort.
În cele din urmă, Burger King beneficiază de o vizibilitate mai mare fără să cheltuiască foarte mult pe publicitate, însă situația poate fi și inversă: McDonald’s poate deschide o locație după ce rivalul a testat piața în zonă. Această este o abordare de afaceri inteligentă, ce aduce ambelor restaurante un flux constant de clienți, notează shtiu.ro.