Bucureștiul ar putea avea un tren metropolitan. Acesta ar circula între Ilfov și Gara de Nord. În același timp, este nevoie de un studiu de fezabilitate, lucru deja cerut de municipalitate.
Capitala ar putea avea un tren metropolitan. Totuși, pentru realizarea acestui proiect, e nevoie de sute de milioane pentru a achiziționa locomotive și vagoane, pentru construirea unor gări noi, dar și pentru modernizarea liniilor existente.
Traseul care face legătura între București și Ilfov ar urma să aibă 60 de kilometri de cale ferată modernizată, dar și trenuri electrice, potrivit observatornews.ro.
De asemenea, trenul face parte din proiectul trenului metropolitan și are ca scop reducerea timpului de deplasare pentru cei care vin în București. În acest fel, ruta București-Snagov ar putea fi parcursă doar în jumătate de oră.
Din Gara de Nord până la Mogoșoaia se va circula pe ruta existentă, adică pe cea care circulă acum trenul spre aeroport. Mai mult, trenul metropolitan ar urma să treacă prin: Otopeni, Corbeanca, Baloteşti, Snagov, Gruiu, Moara Vlăsiei și Grădiștea.
Dacă vorbim de porțiunea dintre Căciulați și Snagov, există deja 13 kilometri de cale ferată, însă ca trenul să poată circula, trebuie făcute investiții majore.
În același timp, specialiștii nu sunt atât de optimiști și consideră că trenul nu-i va atrage pe cei care deja merg în fiecare zi cu mașina personală. Sunt șanse mari ca aceștia să nu renunțe la acest confort, pentru a folosi trenul metropolitan.
„Îmi vine greu să cred că o să fie atractiv pentru cei care stau în nordul Bucureştiului să stea bătuţi de vânt şi de ploaie, fără o infrastructură decentă. Nu o să ia trenul. Chiar şi când o să fie infrastructura gata. Este de făcut un studiu de trafic foarte, foarte amănunţit, astfel încât să ştim şi noi ce bani băgăm şi câţi clienţi o să aibă trenul ăsta metropolitan”, a spus Ionuţ Ciurea, specialist în cadrul Asociaţiei Pro Infrastructură, conform sursei menționate.
Trenul metropolitan sau un tren de navetă este un tip de tren de pasageri care deservește o zonă metropolitană. Acesta facilitează transportul în comun între suburbii și un oraș central.
În același timp, trenul metropolitan se aseamănă cu un metrou, sau cu transportul feroviar de mare distanță. Acesta folosește, în general, locomotive electrificate sau diesel.
În general, liniile destinate trenului metropolitan se ridică la standardele căilor ferate naționale. Acest mijloc de transport va avea o frecvență de circulație mai redusă, însă va funcționa după un orar prestabilit. Este extrem de util la orele de vârf, atunci când oamenii au diverse lucruri de rezolvat și sunt nevoiți să facă naveta.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov are studiul de fezabilitate prefezabilitate pentru trenul metropolitan, promis de Nicușor Dan în campania electorală. În cadrul studiului au fost analizate peste 20 de rute, conform hotnews.ro.
Într-o primă fază, cu investiții minive, va fi posibilă deschiderea a patru rute. Acestea sunt: București Nord-Scroviștea, București Nord-Obor,
București Nord-București Vest, București Vest-Obor.
Totuși, pentru a acoperi întreaga zonă de interes, este nevoie de implementarea a 26 de rute distincte în cazul trenului metropolitan, conform sursei menționate.