Aceste rețele au fost eliminate în luna aprilie, fiind vorba despre două rețele de influență ”sub acoperire”, operate de nu mai puțin de 87 de conturi false, care aveau 33.000 de urmăritori. Aceste rețele au fost create pentru a manipula alegătorii prin răspândirea de informații false.
Anunțul e oficial și a fost făcut de Tik Tok chiar pe site-ul centrului global pentru integritatea alegerilor. Anunțul a venit în ziua în care 18 milioane de români sunt așteptați la vot. Conform Tik Tok, prima rețea de influență era operată prin 27 de conturi false care vizau discursul politic din țara noastră.
Împreună aveau 9.474 de urmăritori, potrivit sursei citate. „Credem că această rețea opera din România și viza un public românesc. Persoanele din spatele acestei rețele au creat conturi neautentice pentru a amplifica anumite narațiuni, încercând să manipuleze discursul electoral românesc.
S-a constatat că rețeaua a creat conturi cu nume de utilizator și avatare generice pe care le-a prezentat ca fiind conturi de știri”, transmite compania, conform Antena 3.
A doua mare rețea de influență avea 60 de conturi cu 23.822 de urmăritori, iar aceste conturi nu aparțineau sub nicio formă unor persoane reale. Conturile postau comentarii care aveau scopul clar să manipuleze electoratul. TikTok a promis că va monitoriza alegerile din România și va elimina orice tip de conținut care încalcă regulile.
Momentan, TikTok a eliminat peste 2.700 de postări care încălcau politicile sale în perioada 7-27 aprilie. De asemenea, TikTok anunță că în perioada 22-28 aprilie a prevenit 2,3 de milioane de aprecieri false și peste 705.000 de cereri de urmărire false. Mai mult, au fost blocate 4.700 de conturi spam.
Totodată, TikTok anunță că a eliminat peste 2.900 de conturi false, peste 323.000 de aprecieri false și 48.000 de urmăritori falși. Așadar, după ce alegerile din luna decembrie au fost eliminate tocmai pentru că un actor statal a intervenit în favoarea unui candidat, chiar pe TikTok, această companie nu pare dispusă să mai facă concesii.