Descoperire istorică! Au fost găsite fosilele celui mai vechi titanozaur din lume

03.03.2021 | 07:30
Descoperire istorica Au fost gasite fosilele celui mai vechi titanozaur din lume

Oamenii de ştiinţă au descoperit, într-o regiune sălbatică din Patagonia, Argentina, fosile vechi de peste 140 de milioane de ani ale unui titanozaur. Vorbim, practic, despre cele mai mari animale care au existat vreodată pe Terra.

Denumită Ninjatitan Zapatai, această specie, a trăit în timpul Cretacicului și a fost identificată drept un grup de dinozauri cu gâturile lungi, care se hrăneau cu plante şi se deplasau pe patru picioare asemănătoare unor piloni.

Rămăşiţele scheletului incomplet au fost descoperite la sud de oraşul Neuquen. Potrivit experților, Ninjatitan a demonstrat că titanozaurii au apărut, de fapt, înaintea perioadei cu care erau asociați inițial.

A fost descoperit cel mai vechi titanozaur din lume

Este cea mai veche descoperire cunoscută, nu doar din Argentina, ci din întreaga lume. Prezenţa titanozaurilor a fost atestată în mai multe locuri din lume, dar cele mai vechi descoperiri cunoscute erau mai recente decât aceasta”, a explicat conducătorul studiului, Pablo Gallina, cercetător în cadrul Consiliului Naţional pentru Cercetare Ştiinţifică şi Tehnică din Argentina (CONICET).

Deși avea 20 de metri lungime, Ninjatitan era un dinozaur mult mai mic în comparație cu titanozaurii mai târzii, cum ar fi Argentinosaurus, care ajungea la circa 35 de metri. Prezenţa unui astfel de exemplar în Patagonia confirmă, însă, ipoteza conform căreia acest grup îşi are originea în emisfera sudică.

Titanozaurii fac parte dintr-un grup mai extins de dinozauri denumiţi sauropode, care include şi alte varietăţi cu structuri similare ale trunchiului, precum Brontosaurus şi Diplodocus, care au trăit în America de Nord în perioada Jurasicului, anterioară Cretacicului.

Câţiva titanozauri care au trăit în Patagonia au căpătat proporţii gigantice. În această categorie intră, de pildă, Argentinosaurus, Patagotitanul sau Dreadnoughtus.

Vârsta rămăşiţelor de Ninjatitan ne-ar fi putut determina să credem că osemintele aparţin unui grup de dinozauri care a precedat titanozaurii.

În Patagonia, titanozaurii sunt cunoscuţi că ar fi trăit cu mai puţin de 120 de milioane de ani în urmă”, a explicat Jose Luis Carbadillo, un alt cercetător din cadrul CONICET.