Life

Descoperire uimitoare făcută de oamenii de știință. Planeta unde ar putea trăi oameni, găsită aproape de Pământ

Oamenii de știință au făcut o descoperire uimitoare. Este vorba despre o planetă unde ar putea trăi oameni care nu e deloc departe de Pământ.
24.05.2024 | 11:02
Descoperire uimitoare facuta de oamenii de stiinta Planeta unde ar putea trai oameni gasita aproape de Pamant
Descoperire uimitoare făcută de oamenii de știință. Sursă foto: Pinterest / colaj Fanatik

Descoperire uimitoare făcută de oamenii de știință recent. Este vorba despre o nouă planetă unde ar putea să trăiască oameni. Temperatura este una suportabilă, asfel că au fost luate în calcul mai multe scenarii.

Descoperire uimitoare făcută de oamenii de știință

Oamenii de știință au descoperit o planetă situată în apropiere de Pământ. Este vorba despre Gliese 12b, care are aproximativ aceeași mărime ca Venus. Aici, temperatura este de aproximativ 42 de grade celsius, lucru care o face locuibilă.

Gliese 12b se află la 40 de ani lumină distanță și se învârte în jurul Soarelui la fiecare 12,8 zile. Iar această descoperire e una uimitoare în contextul în care planeta se numără printre puținele unde oamenii ar putea să supraviețuiască.

Larissa Palethorpe de la Universitatea din Edinburgh spune că acum e nevoie de o analiză mai amănunțită. La prima vedere însă, nu ar fi exclusă posibilitatea ca planeta să poată fi locuită.

„Ar fi inconfortabil pentru un om, dar modul în care definim este ca apa lichidă să poată exista la suprafața planetei, ceea ce în acest caz ar putea fi”, spune Larissa Palethorpe de la Universitatea din Edinburgh, conform Sky News.

Planeta Gliese 12b ar putea fi locuibilă

Menționăm că la această descoperire uimitoare au fost folosite numeroase resurse. Mai exact, Palethorpe și o echipă de oameni de știință din întreaga lume au folosit satelitul Transiting Exoplanet Survey Satellite al NASA pentru a putea observa planeta în detaliu.

Astfel, a fost nevoie de aproape un an de zile pentru a calcula dimensiunea planetei, modul în care aceasta se mișcă, dar și temperatura de acolo. Iar pentru că vorbim despre o planetă destul de mică, lucrurile au fost destul de complicate.

„Planetele mai mici sunt foarte greu de găsit. Detectarea unuia atât de aproape este foarte interesantă pentru că ne permite să facem analize de urmărire a atmosferei, astfel încât vom putea afla mult mai multe”, a declarat Palethorpe.

Trebuie menționat faptul că deși planeta Gliese 12b este relativ aproape în spațiu, e nevoie de timp pentru a ajunge la ea. Mai exact, cercetătorii spun că cea mai rapidă navă spațială ar avea nevoie de aproximativ 300.000 de ani pentru a ajunge acolo.

Mai departe, cercetătorii vor să examineze atmosfera planetei. Aceștia vor să afle dacă este similară cu cea de pe Pământ. În acest mod vor fi trase și anumite concluzii cu privire la modul în care s-ar putea trăi acolo.

Teodora Stoica a făcut top 3 cei mai petrecăreți jucători români: „Sper să...