Destinația din Europa unde numărul turiștilor este mai mare decât cel al locuitorilor. Este vorba despre o țară vecină cu România, aflată printre preferințele conaționalilor atunci când își organizează vacanțele.
Număr record de turiști, în Bulgaria, în sezonul estival 2024, care se anunța aglomerat încă din prima lună de vară. Numărul celor care au ales să vină aici în concediu este de două ori mai mare decât populația țării.
Rumen Draganov, director al Institutului pentru Analize şi Evaluări în Turism (IAAT), anunță că numărul turiștilor străini din Bulgaria este pe punctul de a depăși, în 2024, 13 milioane. Vorbim de o creștere cu 7 la sută față de anul 2019, când se înregistrau 12,5 milioane de vizitatori.
Prin urmare, la finalul acestui sezon estival, țara aflată lângă România ar putea avea de două ori mai mulți vizitatori străini decât locuitori. Populația Bulgariei este de aproximativ 6,5 milioane, conform unei estimări a World Bank din 2022.
Pe de altă parte, directorul Institutului pentru Analize şi Evaluări în Turism spune că are anumite semne de îndoială cu privire la activitatea de la Marea Neagră. Rumen Draganov a scos în evidență problemele legate de digitalizarea și marketingul ofertelor de pe litoral, arată Novinite.
Totodată, în luna iunie a acestui an s-a înregistrat un declin de circa 4 la sută comparând cu aceeași perioadă a anului 2019, înaintea pandemiei de COVID-19. Totuși, în primele trei luni din 2014 s-a punctat o creștere între 25 și 30 la sută a turiștilor străini.
Reprezentantul Institutului pentru Analize şi Evaluări în Turism atrage atenția asupra „optimizării slabe pe segmentul motoarelor de căutare şi strategiile inadecvate de marketing”. Draganov menționează că sunt necesare noi servicii de promovare.
El a oferit și câteva exemple. În acest sens, ar trebui lucrat asupra vizibilității în mediul online, atât pe rețelele de socializare, cât și pe site-urile hotelurilor. O atenție deosebită trebuie acordată și comunicării cu turiștii.
Rumen Draganov a vorbit și despre orașul Burgas, din Bulgaria, situat pe coasta Mării Negre. Potrivit acestuia, s-a constatat o lipsă a promovării turismului local, considerând că ar fi nevoie de campanii eficiente de marketing.