News

Dezastrul Hindenburg. Cum a devenit 6 mai o zi tragică în istoria aviaţiei: “Cel mai rău lucru la care am fost martor”

Pe 6 mai a avut loc dezastrul Hindenburg. Dirijabilul a fost purtat prin aer din martie 1936, preț de 14 luni, până la accidentul care s-a petrecut în 1937
06.05.2022 | 09:02
Dezastrul Hindenburg Cum a devenit 6 mai o zi tragica in istoria aviatiei Cel mai rau lucru la care am fost martor
Dezastrul Hindenburg a avut loc în 1937. Sursa foto - colaj Fanatik.
ADVERTISEMENT

Dezastrul Hindenburg s-a produs pe 6 mai 1937 și a însemnat prăbușirea dirijabilului numit după președintele Germaniei. Aparatul de zbor realizase până la acea dată 17 curse deasupra Oceanului Atlantic și către Brazilia.

Dezastrul Hindenburg. Ce s-a întâmplat în New Jersey pe 6 mai 1937

Vorbim despre un mastodont cu un volum de 200.000 de metri cubi cu 4 motoare Daimler-Benz 602 diesel de 1.200 cp. Interesant este că aparatul nu era deloc unul încet, având o viteză de 135 de km/h și o capacitate de 72 de pasageri.

ADVERTISEMENT

De altfel, Hindenburg era considerat o adevărată o minune tehnologică pentru acele vremuri. După un prim zbor cu destinația America de Sud, efectuat la sfârșitul lunii martie a anului 1937, Hindenburg a decolat din Frankfurt cu destinația Lakehurst în seara zilei de 3 mai.

Era prima cursă Europa – Statele Unite din acel an, una care s-a desfășurat în condiții neprielnice. Vânturi puternice au încetinit traversarea, însă zborul a continuat în forma misiunii de rutină pe măsură ce se apropia de punctul terminus trei zile mai târziu.

ADVERTISEMENT

Aterizarea lui Hindenburg din ziua de 6 mai a fost amânată timp câteva ore pentru a evita o serie de furtuni care afectau regiunea și traversau pe deasupra orașului Lakehurst.

Cu toate acestea, în jurul orei 19:00 dirijabilul a fost autorizat să încerce aterizarea. Aproape imediat, Hindenburg a început manevrele de la altitudinea de 200 m cu capitanul Max Pruss la cârmă. La distanță de numai 25 de minute, Hindenburg a lansat două linii de ancorare conform procedurilor.

ADVERTISEMENT

Acestea urmau a fi prinse de troliuri și aparatul tras către sol. Cei de jos aveau să prindă cablurile lansate de la tribordul și babordul dirijabilului, dar aproape imediat Hindenburg a fost cuprins brusc de flăcări și a căzut la pământ în numai 37 de secunde.

Din cei 36 de pasageri și 61 de membri ai echipajului, 13 pasageri și 22 de membri ai echipajului au murit, acestora adăugându-se un membru al personalului de la sol. În total, nu mai puțin de 36 de persoane și-au pierdut viața în accident.

ADVERTISEMENT

Cauza dezastrului Hindenburg

De-a lungul timpului s-a vorbit despre mai multe cauze ale dezastrului. Localizarea inițială a focului, sursa aprinderii precum și sursa care a alimentat inițial focul au rămas subiecte controversate.

Cu toate acestea, zeci de ani de zile nu a existat o explicație concretă. S-a vorbit mult despre scurgerile de hidrogen, de materialele utilizate la construcția lui Hindenburg, de genul nitratului de celuloză și azotatului de aluminiu despre care unii experți susțin că sunt extrem de inflamabile.

În urmă cu doar câțiva ani, un grup de experți au transmis că electricitatea statică ar fi fost de vină pentru cele petrecute. Mai exact, dirijabilul s-ar fi încărcat electric în urma unei furtuni electrice, iar firele rupte sau blocarea supapei de gaz au dus la scurgerea hidrogenului în sistemul de ventilație.

Ce au spus martorii prăbuşirii zeppelinului Hindenburg

Au existat mai multe mărturii ale celor care au asistat la prăbușire. Mulți dintre ei au spus că viața lor s-a schimbat pentru totdeauna după ce au văzut cum zeci de oameni au murit lângă ei.

„Este un accident înfiorător. Fumul și flăcările acum și cadrul se prăbușesc pe pământ, nu chiar de catargul de ancorare. Oh, se aud pasagerii care țipă. Acesta este cel mai rău lucru la care am fost martor vreodată”, avea să fie declarația unuia dintre jurnaliștii care au transmis de la fața locului.

ADVERTISEMENT