Pentru a nu repeta eșecurile din anii trecuți, TVR a întocmit o serie de reguli în organizarea Eurovision România. Regulile i-au vizat inclusiv pe cei 5 jurați.
FANATIK a aflat de la o persoană angajată în proiectul Selecției Naționale pentru marele festival de la Torino care este atmosfera din spatele camerelor de luat vederi.
O parte dintre jurați și-au exprimat de mai multe ori dezamăgirea în legătură cu melodiile înscrise în această competiție. S-au plâns de nivelul slab al acestui an pe holurile Televiziunii Române.
Unii dintre ei au ales cu greu melodiile pe care să le califice în etapa următoare, căci abia le-au intrat la suflet câteva cântece. Cele mai entuziaste în acest proiect au fost Ozana Barabancea și Alexandra Ungureanu. Pentru ele, show-ul a fost unul serios de la bun început. Au tratat fiecare melodie, încă de la preselecții, cu maximă atenție.
Din juriul din acest an au mai făcut parte și Randi, Adrian Romcescu și Cristi Faur. Cel din urmă a primit o serie de critici pentru felul în care a comentat melodiile pe care nu le-a punctat. „Malere”, marea favorită a publicului a fost desființată de compzitor.
Înainte să stea la masa juriului, TVR le-a cerut o listă celor 5 jurați cu 5 melodii pe care le-au apreciat în ultimii ani la Eurovision.
Cei mai mulți au notat melodia „Euphoria” a cântăreței Loreen pe primul loc. Printre preferințele lor s-a numărat și Alexander Rybak din Norvegia.
„S-a luat această măsură ca să îi testeze cumva. Să se vadă dacă au habar să comenteze despre Eurovision… Mai ales că în ultimii ani s-au fript cu necalificările”, ne-a spus cineva din TVR.
Văzând rezultatul celor 10 piese calificate în finala din 5 martie 2022, o altă întrebare firească este dacă jurații s-au influențat reciproc în punctarea melodiilor.
Fostul reprezentat al României la Eurovision, Mihai Trăistariu, declarase de curând pentru FANATIK faptul că are impresia că toți s-au luat după Cristi Faur.
Potrivit surselor noastre, realitatea din teren este ușor diferită. Cristi Faur nu ar fi purtat nicio discuție cu ceilalți membri ai juriului în legătură cu felul în care să noteze anumite piese.
Ce-i drept, compozitorul și-a asumat rolul de polițist rău. A preferat să ia el cuvântul când unul din cei 5 jurați trebuia să aducă și critici anumitor prestații de pe scenă.
Jurații au purtat, însă, discuții despre piesele înscrise. Acest lucru era de așteptat, însă fiecare a notat după cum a crezut, fără să accepte directive.