Ilie Năstase este unul dintre sportivii care au revoluționat tenisul modern. Primul număr 1 mondial era cunoscut, pe lângă talentul desăvârșit, și pentru momentele fabuloase și comice din timpul meciurilor. „Nasty” a viralizat semnul cu degetul mijlociu în România, iar Adidas a creat un tricou sugestiv cu gestul fostului tenismen.
În cadrul „Oldies but Goldies”, Andrei Vochin a povestit cum Jimmy Connors l-a învățat pe Ilie Năstase ce reprezintă semnul cu degetul mijlociu. De la acel moment, „Nasty” practica semnul în timpul meciurilor, acesta fiind memorabil pentru toți iubitorii tenisului. În semn de recunoaștere, Adidas a făcut un tricou personalizat cu motto-ul „every icon has a story”.
„Ilie Năstase era un băiat frumos, înalt, subțire, elegant și mai avea o calitate, avea umor, pentru că fetelor le plac băieții care au umor. Iar el a avut umor tot timpul pentru că de asta a fost special.
Prietenul lui, Connors… S-a împrietenit foarte bine cu Connors, cu Jumbo, și la un moment dat l-a învățat semnul cu degetul mijlociu. La vremea respectivă în România nu se știa ce e semnul ăla. Ilie Năstase a făcut celebru acest semn în România.
Ilie Năstase a adus semnul cu degetul mijlociu în România, el a început să-l practice și făcea niște lucruri… Era și o comedie cu Mr. Bean, care făcea chestia asta cu degetul neștiind ce înseamnă degetul respectiv.
El a început să o facă pe terenurile de tenis, evident că acolo unde semnul era cunoscut își lua amenzile respective. Îl făcea atât de des încât ajunseseră spectatorii sau prietenii sau apropiații să-i ceară în timpul meciului ‘Dă-le degetul’, asta era, ‘Dă-le degetul’.
Ca dovadă că după mult timp, cei de la Adidas au creat, acesta fiind un brand cu care el a avut un parteneriat foarte lung, început din 1973 și terminat aproape de zilele noastre, un tricou special cu semnul, cu degetul mijlociu. Și cu motto-ul ‘Every icon has a story.’
Este un tricou special care s-a vândut foarte, foarte bine. Nu știu dacă s-au vândut milioane de exemplare, dar s-a vândut foarte bine. În milioane de exemplare s-au vândut tenișii lui de sport”, a povestit Andrei Vochin la „Oldies but Goldies”, noua emisiune marca FANATIK.