Paul Anghel, Director General Direcţia Generală Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a postat pe o rețea de socializare o fotografie cu eticheta unui sortiment de pepene verde.
Deși deasupra etichetei cu prețul scrie mare “Din România”, la o privire mai atentă se poate observa că pe eticheta în sine este precizat “Origine: Brazilia”. Totuși, pentru așa origine exotică, prețul este unul accesibil, doar 2,69 lei pentru un kilogram.
“Nu înțeleg ce anume ar fi din România, Carrefour Corbeanca?
Raftul?
Creta?
Tabla?
Pepenele e din Brazilia că m-am uitat eu…..
Dacă asta ar fi proiectul de aducere la raft a produselor și a producătorilor locali români atunci nu e Ok….
#ANPC
poza am primit-o de la un consumator căruia îi și multumesc”, scrie Paul Anghel pe Facebook.
Printre cei care au comentat la postarea publicată de Paul Anghel se numără și un reprezentant al lanțului de supermarketuri, potrivit căruia ar fi vorba de o eroare care ar urma să fie remediată.
“E o eroare regretabilă, colegii mei verifică acum standul. Mulțumim”, a scris Mario Crețu, Corporate Affairs Director la Carrefour.
În cadrul campania “Caravana Consumatorilor”, au fost controlate cinci supermarketuri Lidl din municipiul reşedinţă de judeţ, informează un comunicat al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Comisarii ieşeni au aplicat sancţiuni contravenţionale pentru neregulile constatate în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei în domeniul drepturilor consumatorilor:
Este vorba de comercializarea de marfă neconformă, neigienizarea spațiilor de păstrare sau expunere a produselor sau “practici comerciale incorecte referitoare la modul de informare a consumatorilor pe produs sau la raft”.