Dispozitiv pentru diagnosticarea de la distanţă a coronavirusului. Descoperire inedită a cercetătorilor israelieni

13.04.2020 | 10:26
Dispozitiv pentru diagnosticarea de la distanta a coronavirusului Descoperire inedita a cercetatorilor israelieni

Cercetătorii israelieni au inventat un dispozitiv pentru diagnosticarea de la distanţă a pacienților infectați cu noul tip de coronavirus.

Dispozitiv pentru diagnosticarea de la distanţă a coronavirusului

Conform Agerpres, un grup de oameni de știință de la Universitatea Bar Ilan (BIU) din centrul Israelului a dezvoltat o metodă pentru diagnosticarea de la distanţă a coronavirusului cu ajutorul fasciculului laser.

Dispozitivul percepe de la distanţă, chiar şi de la zeci de metri, modificări ale motilităţii ţesuturilor, provocate de boală. Acest dispozitiv poate identifica simptome precum raluri pulmonare, febră sau reducerea saturaţiei oxigenului în sânge.

”Dispozitivul nostru poate simţi de la distanţă nano-motilitatea ţesutului de lângă vasele de sânge şi poate detecta modificări ale motilităţii ca urmare a acestor parametri”, au declarat cercetătorii israelieni.

Cercetătorii israelieni lucrează și la dezvoltarea anticorpilor

Această descoperire făcută de oamenii de știință poate ajuta la scăderea riscului de infectare al personalului medical, deoarece aceștia nu ar mai fi nevoiți să intre în contact cu oameni care sunt asimptomatici și nu știu că au contactat virusul.

Într-un alt studiu, oamenii de știință de la Universitatea Bar Ilan lucrează la dezvoltarea anticorpilor care pot fi injectaţi, acţionând ca un vaccin pasiv contra coronavirusului.

Oamenii de știință israelieni spun că obținerea noilor anticorpi se face prin ”maparea” anticorpilor pacienţilor care s-au vindecat după ce au contractat coronavirusul.

Experți de la universitățile din Shanghai și New York au studiat asemănările dintre coronavirus și HIV și au observat similarități în modul în care atacă corpul uman, ambele lovind celulele sitemului imunitar.

În schimb, omenii de știință de la Universitatea din Hong Kong au realizat un studiu bazat pe testarea țesutului pulmonar prelevat de la pacienți cu Covid-19 și au stabilit că acesta poate produce de trei ori mai mulți agenți patogeni decât virusul Sars.