Ministrul transporturilor Sorin Grindeanu inaugurează poduri făcute cu bani europeni, însă reforma din domeniul feroviar pare a fi de domeniul science fiction în acest moment pentru România. Practic nu există săptămână ca un tren să nu se strice, lăsând la o parte condițiile groaznice din multe astfel de garnituri, indiferent de destinație.
Doar că, printre locomotive stricate se iscă și cazul revoltător al trenului Regio lăsat fără locomotivă, pentru ca aceasta să fie dusă să tracteze până la Craiova un tren Interregio Internațional. Pasagerii trenului Regio au fost lăsați joi dimineață în halta Măldăeni, din județul Teleorman, să aștepte…
Au trecut peste 94 de minute până când locomotiva s-a întors, conform ClubFeroviar.ro. Asta, pentru că locomotiva trenului internațional IR 72 Traianus, care circula pe ruta București – Timișoara – Budapesta, s-a stricat. În trenul abandonat în câmp se aflau 350 de pasageri, printre care 150 de copii care mergeau în tabără școlară la Drobeta Turnu Severin, conform Digi 24.
Potrivit sursei citate, operatorul feroviar a folosit locomotiva trenului RE 9902, care venea de la Târgu Jiu și se îndrepta spre București. ”Trenul și–a reluat circulația în condiții de siguranță, cu un alt mijloc de remorcare, după realizarea tuturor procedurilor aferente unei astfel de situații (acțiuni de manevră, detașare/atașare, proba frânei etc).
Pasagerii trenului IR 72 vor primi apă şi produse preambalate în staţia Craiova. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate și îi asigură că face toate operațiunile necesare pentru asigurarea unui transport în siguranță”, a transmis CFR Călători.
Trenul internațional a ajuns în cele din urmă la destinație, la Craiova, unde a fost înlocuită locomotiva. Ulterior, locomotiva ”împrumutată” s-a întors la Măldăeni și și-a reluat drumul spre București. S-ar fi apelat la acest artificiu pentru că pasagerii din trenul internațional pot cere despăgubiri dacă există întârzieri mai mari de 60 de minute, iar pentru călătorii interni acest lucru nu se aplică.
Comisarii ANPC sunt la curent cu toate problemele cauzate de CFR Călători și de dezastrul din multe trenuri, însă nu pot face mare lucru. Asta, în condițiile în care amenzile date ar fi suportate tot de bugetul statului, deci de oamenii de rând care plătesc taxe și impozite.
Totuși, pentru a trage un semn de alarmă, o descindere ANPC în Gara de Nord a găsit foarte multe nereguli în trenuri. Printre acestea au fost reamintite ”existența unor coșuri de gunoi murdare, igienă necorespunzătoare în zona toaletelor, folosirea unor produse de curățat fără elemente de identificare, existența unor resturi menajere îndesate în grilajul sistemului de ventilație, prezența, în compartimente a unor resturi alimentare sau a gumei de mestecat lipită pe paviment și scaune.
De asemenea, a fost identificată existența unor guri de aerisire ruginite, precum și a unor prize lipite cu bandă de hârtie, pavimentul din tren neigienizat, tapițeria scaunelor ruptă sau murdară, ferestrele vagoanelor aveau geamuri murdare cu depuneri grosiere de praf”.