News

Două cunoscute companii din România au succes și în Europa. Ce domenii de activitate au

Două mari companii din România înregistrează succes și pe piața din Europa. Care sunt acestea și ce domenii de activitate au.
12.05.2024 | 22:22
Doua cunoscute companii din Romania au succes si in Europa Ce domenii de activitate au
Cele două mari companii din România care au succes și pe piața din Europa. Sursa foto: Facebook / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Care sunt cele două mari companii din România pentru care succesul în business a venit nu doar intern, ci și pe piața din Europa. Care sunt acestea și ce domenii de activitate au.

Cele două mari companii din România care au succes și pe piața din Europa. Ce provocări întâmpină

Conform unui studiu iBanFirst, Europa Centrală şi de Est (CEE) devine o zonă tot mai relevantă pentru expansiunea internaţională a afacerilor, având în vedere perspectivele economice favorabile.

ADVERTISEMENT

Prin urmare, companiile originare din acest spațiu al bătrânului continent, care s-au extins la nivel global, au acum oportunitatea de a deveni mentori pentru tinerii antreprenori.

În această fericită ipostază de a înregistra rezultate bune nu doar intern, ci și extern, se află și două companii din România. E vorba de Scandia Food şi Frisbo. În ultimii ani, acestea s-au remarcat prin strategiile inovatoare şi dinamice. Acest aspect le-a asigurat succesul pe piața internațională.

ADVERTISEMENT

Scandia Food este în acest moment lider pe piața românească de conserve. CEO-ul firmei are ca obiectiv exportarea de produse prin diferite canale şi parteneriate cu jucători din Europa.

Extinderea prin fuziuni şi achiziţii poate părea o scurtătură, dar este mult mai riscantă. A te aventura într-o ţară nouă înseamnă să te confrunţi cu o legislaţie necunoscută, o cultură diferită, noi obiceiuri de consum şi o limbă străină.

ADVERTISEMENT

Totul este nou şi trebuie să înveţi foarte repede şi să fii foarte sigur de ceea ce vrei să realizezi. Integrarea este un proces mult mai important decât achiziţia în sine”, a afirmat Andrei Ursulescu, CEO al Scandia Food, conform Observator News.

ADVERTISEMENT

CEO-ul Frisbo: Extinderea pe o piață internațională vine cu riscuri

Reprezentantul celeilalte companii aflate în această extindere externă, în speță Bogdan Colceriu, fondator & CEO al Frisbo, spune că extinderea într-o ţară nouă vine cu un risc destul de mare, întrucât necesită investiții considerabile de timp şi resurse financiare pentru a asigura integrarea reuşită a afacerii în noua piaţă.

Frisbo este o platforma românească de e-fulfillment care se ocupă de stocarea, ambalarea şi livrarea comenzilor online. ”De-a lungul anilor, am încercat diverse strategii pentru a intra pe noi pieţe. Cea mai eficientă a fost asocierea cu o autoritate recunoscută în domeniu.

Ne-am folosit baza de clienţi existenţi ca ancoră pentru extinderea ulterioară. În momentul în care câştigi un client într-o nouă ţară, obţii nu doar un studiu de caz, ci şi experienţă valoroasă şi relevanţă locală„, spune acesta.