News

Cine este omul misterios din spatele lui Răzvan Burleanu!

Absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Politice şi fost angajat în cadrul Parlamentului României şi Administraţiei Prezidenţiale, Răzvan Burleanu a cîştigat, miercuri, alegerile pentru...
06.03.2014 | 16:45
Cine este omul misterios din spatele lui Razvan Burleanu
ADVERTISEMENT

Absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Politice şi fost angajat în cadrul Parlamentului României şi Administraţiei Prezidenţiale, Răzvan Burleanu a cîştigat, miercuri, alegerile pentru funcţia de preşedinte al FRF.

Răzvan Burleanu i-a învins la alegerile din data de 5 martie pe Vasile Avram, Gheorghe Chivorchian, Marcel Puşcaş şi Sorin Răducanu. Născut la 1 iulie 1984, la Focşani, Răzvan este fiul fostului fotbalist al echipei FCM Bacău, Gheorghe Burleanu. Fără să fie membru al vreunui partid politic, “minicandidatul”, aşa cum a fost numit în campanie de Mircea Sandu, a lucrat pentru o perioadă însemnată în Primăria Municipiului Bacău, iar din această funcţie a legat o relaţie de prietenie cu miliardarul Dragoş Pavăl, unul dintre acţionarii firmei Dedeman, amîndoi fiind deci moldoveni. Conform surselor FANATIK.RO, omul de afaceri a fost cel care l-a ajutat pe Răzvan Burleanu pe toată durata campaniei, în principal din punct de vedere financiar şi nu numai.

ADVERTISEMENT

Cifră de afaceri de 500 de milioane de euro

Dragoş şi Adrian Pavăl, doi matematicieni plecaţi dintr-o familie modestă din Suceava, au început în 1992 cu un butic în Bacău şi au ajuns să domine piaţa magazinelor de bricolaj din România, anunţă adevarul.ro. După numai două decenii, fraţii Pavăl au reuşit să pătrundă în topul celor mai mari companii cu acţionariat românesc, avînd o cifră de afaceri care depăşeşte 500 de milioane de euro. Fără afaceri cu statul, fără relaţii cu fosta Securitate, fără operaţiuni la limita legii. Dedeman a apărut în 1992, la Bacău, şi a fost, la început, un magazin de 16 metri pătraţi în care se vindeau de la sucuri şi gume de mestecat, pînă la unghiere şi papuci de casă. Acum sînt 30 de magazine uriaşe, întinse pe zeci de hectare, în marile oraşe ale ţării. Dedeman are 6.000 de angajaţi şi este lider detaşat pe segmentul retailerilor de construcţii şi de amenajări. În aceste condiţii, giganţi precum Bricostore (Franţa), BauMax (Austria) sau Praktiker, OBI şi Hornbach (toţi trei din Germania) se uită de jos în sus la Dedeman-ul fraţilor Pavăl, care este acolo, în vîrf, pentru că a driblat criza prin investiţii inteligente, calculîndu-şi cu grijă fiecare pas.

646x404

A terminat facultatea de Matematică

Dragoş Pavăl, directorul şi acţionarul principal al companiei Dedeman, este cel mai mare dintre cei opt fraţi ai familiei. După şcoala generală, a plecat din satul natal şi, în loc să meargă la liceu în oraşul Fălticeni, la numai 15 kilometri distanţă, el s-a dus tocmai la Iaşi. „Părinţii mei sînt oameni simpli, de la ţară. Chiar dacă nu au făcut şcoli înalte, au o înţelepciune a lor. Norocul nostru a fost să avem părinţi înţelepţi, care ne-au educat şi ne-au format astfel încît să înţelegem că fără muncă nu poţi obţine niciodată nimic. Originea modestă n-a fost niciodată o povară, din contră, m-a ajutat enorm”, spune Dragoş Pavăl. După liceu, a intrat la Facultatea de Matematică din Iaşi. În 1991, cînd a terminat facultatea, tînărul informatician Dragoş Pavăl a primit repartiţie la o fabrică de confecţii din Bacău.

ADVERTISEMENT

Ajutor de la socri pentru înfiinţarea Dedeman

Dedeman-ul fraţilor Pavăl s-a extins în toate zonele geografice ale ţării şi este lider detaşat pe piaţa magazinelor de bricolaj. Toţi cei opt fraţi Pavăl (şase băieţi şi două fete) lucrează în companie. Dragoş şi Adrian sînt acţionari, ceilalţi ocupă diverse funcţii, „după capacităţile şi abilităţile fiecăruia”. Fraţii Pavăl plănuiesc să se extindă în afara ţării, pentru început în Republica Moldova. La momentul anului 1992, în România nu dădea nimeni doi bani pe un informatician. Cînd s-a uitat în softurile pe care le crease, Dragoş Pavăl a văzut că avea cel mai mic salariu dintre toţi angajaţii. Pînă şi femeia de serviciu cîştiga mai bine decît el, căruia abia îi ajungeau banii pentru mîncare şi pentru biletele de tren pînă la Iaşi, unde îşi lăsase soţia. Atunci s-a hotărît să-şi deschidă un magazin. A împrumutat de la socri o mică sumă de bani şi o Dacie break şi l-a chemat pe fratele său de la Iaşi. Adrian tocmai terminase aceeaşi facultate de matematică şi adunase vreo 10.000 de mărci, cumpărînd marfă de la ruşii care veneau în bazarurile din Iaşi şi vînzînd-o în tîrgurile din Craiova cu profit dublu. Aşa au intrat fraţii Pavăl în afaceri şi a luat fiinţă Dedeman.

Dedeman, noul sponsor al echipei naţionale?

Echipa naţională a României are un nou sponsor principal, conducerea Federaţiei Române de Fotbal semnînd, la 3 septembrie 2012, un contract valabil trei ani cu producătorul de bere Timişoreana, partener oficial şi în alte două competiţii, Cupa României şi Supercupa. Anual, producătorul de bere “varsă” în conturile Federaţiei 1.5 milioane de euro. Conform surselor FANATIK.RO, Răzvan Burleanu va încerca să aducă firma Dedeman ca sponsor principal al echipei naţionale, iar o primă discuţie ar fi avut loc deja.

ADVERTISEMENT