News

Cătălin Drulă: Cîțu mi-a sugerat să renunțăm la CFR Călători. ”Totul este într-un megafaliment”

Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor, declară că prim-ministrul interimar Florin Cîțu i-ar fi recomandat desființarea căilor ferate și să abandoneze serviciul public de transport de călători cu trenul.
12.11.2021 | 16:31
Catalin Drula Citu mia sugerat sa renuntam la CFR Calatori Totul este intrun megafaliment
Cătălin Drulă: Cîțu mi-a sugerat să renunțăm la CFR Călători. ”Totul este într-un megafaliment”. Colaj Foto: Fanatik
ADVERTISEMENT

Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor al USR, a precizat că în cadrul discuțiilor privind situația financiară complicată de la CFR Călători, prim-ministrul interimar Florin Cîțu i-a propus să abandoneze serviciul public de transport feroviar de călători, precizează profit.ro.

Cătălin Drulă: Cîţu mi-a sugerat să renunțăm la CFR Călători

Potrivit lui Cătălin Drulă, atunci când a ajuns ministru al Transporturilor, CFR Călători înregistra restanțe în valoare de 1,3 miliarde, în timp ce statele de plată ale căilor ferate aveau întârzieri de câte o săptămână.

ADVERTISEMENT

„Calea ferată e lăsată în paragină de 20 de ani cel puţin. Această decapitalizare şi demoralizare a domeniului se rezolvă doar capitalizând, cu bani. CFR Călători a fost preluat cu 1,3 miliarde datorii dintre care jumătate la furnizori privaţi şi au făcut eforturi să plătească salariul de la o lună la alta”, precizează fostul ministru al transporturilor.

Drulă îl citează pe Florin Cîțu: ”Hai să o închidem”

Fostul ministru din partea USR Cătălin Drulă susține că Florin Cîțu când a fost semnalat în legătură cu problemele din sectorul feroviar a răspuns clar că singura opțiune este ca CFR Călători să își pună lacătele pe porți. De altfel, Drulă a numit situația companiei feroviară ca fiind un ”mega-faliment”.

ADVERTISEMENT

Drulă a specificat că deși compania nu duce lipsă de călători, deoarece, conform spuselor membrului USR, compania are 50 de milioane de călători, aceasta nu reușește să scoată un profit.

„Au avut luni în care în domeniul feroviar au întârziat salariile o săptămână – pentru mine asta e ceva îngrozitor să nu poată oamenii să își ia banii – s-au plătit în două tranșe. Totul este într-un megafaliment pe calea ferată şi statul, dacă vrea să facă ceva, trebuie să pună banii, astea au fost discuțiile mele repetate cu Florin Cîțu, care la un moment dat mi-a şi sugerat, ”Hai să o închidem!”. Adică să renunțăm la transportul ăsta public de călători pe calea ferată. Transportă 50 de milioane de călători CFR Călători. Ca să-l scoatem din starea în care este, se poate capitaliza”, a precizat Cătălin Drulă.

ADVERTISEMENT

Cătălin Drulă: CFR ”nu a mai văzut cale ferată nouă de 15 ani”

Anterior, în septembrie, Cătălin Drulă a spus că domeniul feroviar ar fi suferit un impact negativ major de pe urma lipsei de investiții, menționând că a depus toate eforturile posibile având în vedere condițiile financiare precare și un premier ”ostil” pentru acest sector. El a afirmat că CFR „nu a mai văzut cale ferată nouă de 15 ani”.

„Aş vrea să vorbesc şi despre domeniul feroviar, un domeniu care a suferit enorm din lipsă de investiții, complet decapitalizat, cu șinele lăsate în paragină şi vagoanele şi locomotivele la fel, şi am muncit foarte mult ca să, o dată, să facem ce se poate în condiții financiare absolut dificile şi cu un premier ostil domeniului feroviar. Repet, un premier complet ostil domeniului feroviar”, a menționat Cătălin Drulă, marți, în cadrul unei conferințe de presă.

ADVERTISEMENT

De ce CFR Călători nu cumpără locomotive

Cătălin Drulă a și explicat de ce CFR Călători nu mai cumpără locomotive. Fostul ministru afirmând că, în momentul în care a preluat conducerea ministerului compania avea datorii de peste 1,200 miliarde de lei, iar fondurile alocate de fostul Guvern nu erau ”suficiente” pentru a face noi investiții.

De altfel, Drulă dă ca și exemplu țările din Europa care au ajutat sectoarele feroviare, iar Germania a finanțat deja acest sector cu peste 12 miliarde de euro.

„Lumea întreabă de ce nu cumpără CFR Călători locomotive. E simplu, pentru că am preluat această companie cu 600 de milioane datorii la furnizori privați şi 600 de milioane la stat şi în propunerile mele de a aloca suficiente sume pentru compensație, de a depune, în sfârșit am reușit cu enorme negocieri în spate şi presiuni să avem acel memorandum ca să depunem ajutorul de stat, nici pe acela nu îl voia, deși toate țările din Europa şi-au ajutat industriile feroviare, Germania recent a injectat 12,5 miliarde de euro”, a precizat fostul ministrul al Transporturilor.

ADVERTISEMENT