Promisiunea responsabililor de la Transporturi dădea speranțe mari șoferilor, însă mai au de așteptat. Aceștia spuneau că până la sfârșitul anului 2024 vom circula, în regim de autostradă, de la Craiova până la Constanța.
Lucrările la șoseaua de viteză care înconjoară Bucureștiul și care ar urma să-i scape pe șoferi de aglomerația de pe Centură, întârzie. Porțiunea care ar urma să conecteze A1 de A2 a rămas în urmă și a încetat să avanseze.
În mai multe porțiuni, încă nu există asfalt. Singura porțiune care se situează la acest nivel este cea care ar urma să facă legătura dintre Autostrada București – Pitești și Autostrada Soarelui.
Conexiunile cu localitățile din jur nu au fost finalizate, iar în zona pasajelor și podurilor lipsesc piloni sau nici nu au fost montate plăcile de beton, potrivit stirileprotv.ro. Lotul de aproape 18 kilometri începe în Joița și ar urma să se termine în Bragadiru.
Locuitorii localității Țegheș, din județul Ilfov, comuna Domnești, sunt nemulțumiți de ritmul în care se desfășoară lucrările. Acolo s-a oprit activitatea muncitorilor, deși ar fi trebuit să existe un pasaj. Momentan, nu s-a făcut nicio săpătură.
„Se lucrează foarte prost . E praf peste tot. Plus că sunt cei mai în urmă. Suntem de atâția ani aici, numai praf, numai zgomot, suntem sătui de așa ceva. Toate tronsoanele sunt gata”, a declarat un localnic, potrivit sursei citate.
Acest drum de mare viteză ar trebui să faciliteze deplasarea șoferilor care vin din centrul țării și vor să ajungă la vamă sau la Constanța, fără să mai intre pe actuala Centură, care este, oricum, extrem de aglomerată.
„Există o posibilitate de deschidere și fără pasajul acesta , pentru că există o rută ocolitoare pe unde putem să le dăm acces locuitorilor”, a declarat Davide Peș, Director Executiv Constructor, pentru sursa menționată.
Mai mult, ministrul Transporturilor a promis, încă de anul trecut, că legătura cu Autostrada Soarelui va fi finalizată într-un timp util. ”Eu îmi doresc ca anul acesta la sfârșit să se poată merge de la Craiova la Constanța și e ţinta noastră pe care o monitorizăm foarte atent”, a declarat Sorin Grindeanu.
Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii rutiere a explicat modul în care se vor calcula penalitățile. Conform contractului încheiat, această porțiune de drum ar fi trebuit să fie finalizată încă de anul trecut. Întreaga Autostradă A0 ar urma să fie gata în 2026.
„La sfârșitul contractului se calculează penalizări de 0,1% pe zi, mergând până la 15% din valoarea contractului”, a declarat Alin Serbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, potrivit sursei citate.