Două municipii importante din România primesc vești foarte bune de la Guvern. Drumul expres aflat în stadiu de construcție care este aproape de a fi inaugurat. Anunțul oficial a venit în această săptămână.
În acest moment, din datele oficiale venite de la Guvern, aflăm că lucrările de infrastructură rutieră din România continuă într-un ritm susținut. Sunt raportate progrese importante pe mai multe șantiere.
În cursul zilei de miercuri, 12 martie 2025, reprezentanți din Guvern și ai autorităților locale au oferit vești importante despre Drumul Expres Brăila – Galați. Acest proiect major de infrastructură avansează rapid. El are stadiu de execuție de 90%.
Într-o postare pe Facebook, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a oferit detalii despre acest proiect. A notat că mobilizarea pe șantier este semnificativă, cu 150 de muncitori și 210 utilaje care lucrează la finalizarea drumului.
”Constructorul român montează la ora actuală tablierul metalic la podul hobanat peste râul Siret (al doilea pod hobanat ca mărime din România, după podul Agigea).
În șantierul acestui nou drum expres, construit cu finanțare prin Programul Transport 2021-2027, sunt mobilizați la ora actuală 150 de muncitori și 210 utilaje. După finalizarea de anul acesta, DEx6 va realiza conexiunea cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila”, a scris Grindeanu pe pagina sa de Facebook.
Tot miercuri, Director General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a postat imagini pe o platformă de socializare cu șantierul acestui drum.
”Imagini de pe șantierul DEx 6 Brăila- Galați, unde progresul fizic a ajuns la 90%! Constructorul român (Spedition UMB) este mobilizat în șantier cu 150 de muncitori și 210 utilaje și își concentrează acum eforturile pe montarea tablierului metalic al podului hobanat peste râul Siret.
Acest pod, în lungime de 307 metri, este al doilea pod hobanat din România, ca mărime, după cel de la Agigea. Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,76 km, iar valoarea contractului (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) este de 449,42 milioane lei, fără TVA”, scrie Pistol.
O altă veste bună vine dinspre zona Autostrăzii A7. Aici a început turnarea asfaltului pe Lotul 1 Focșani-Domnești Târg, tronsonul Focșani – Bacău din Autostrada A7, ce se întinde pe 35,6 km.
Lotul 1 este alcătuit din pasajul DN2/E85 peste autostradă și un pasaj superior A7 peste Canalul Siret-Bărăgan și Magistrala CF 500 (1.177,90 m). Drumul mai include și un pod A7 peste Râul Putna (760,50 m), un pod A7 peste Pârâul Șușița (380 m), un pasaj superior A7 peste CF507 și DJ205I (359,60 m), și alte poduri și pasaje esențiale peste râuri și drumuri.
Termenul de finalizare este stabilit pentru septembrie 2025, iar ritmul execuției este unul susținut, potrivit site-ului local Bacău.net.