Este vorba despre tronsonul 1 al Drumului Expres DEx12 Craiova-Balș, în lungime de 17,7 kilometri. Constructorul este un consroțiu format din compania turcă Ozaltin și românii Visio, Mineralport și Strade Bauunternehmung. Constructorul anunță că darea în trafic a acestui tronson este ”certă” pentru decembrie 2024.
”După ce pe 1 iulie și ulterior în 9 septembrie vă ziceam de marea surpriză de pe cei 17,7 kilometri ai Drumului Expres DEx12 Craiova-Balș, iată putem spune astăzi cu siguranță că tronsonul se va inaugura în 2024. Estimarea noastră este 3-7 decembrie, deci în vreo trei săptămâni, dacă și vremea colaborează.
Felicitări antreprenorului general turc Ozaltin, dar și asociaților români ai acestuia Strade Bauunternehmung (împreună cu Mineralport) și Visio pentru o deschidere cam cu trei luni înainte de termenul contractual. Doar UMB, Strabag, Porr, WeBuild (fostă Astaldi) și defuncta Tirrena Scavi au mai reușit inaugurări curate înainte de termen pe autostrăzile din România.
Așa cum am comunicat anterior, nimic nu anunța reușita, mai ales că este primul proiect major al Ozaltin în România, iar isprava de pe DN6 este de tristă amintire. Noi nici măcar nu i-am luat în calcul în ianuarie când am dat previziunile rutiere pe 2024”, se arată în mesajul transmis de Pro Infrastructura.
Conform romaniatv.net, proiectul fusese inițial întârziat, astfel că multă lume se întreba dacă acesta va fi gata la timp. Cu toate acestea, constructorul a recuperat pe partea de structuri și finisaje, iar o primă parte a drumului va fi inaugurată. Trebuie menționat că, deși pasajul DEx12 peste Centura Craiova nu va fi momentan finalizat, accesul va fi realizat prin bretelele din nodul rutier.
Contractul fusese semnat în august 2023 și avea termen de finalizare martie 2025. Inițial, acest proiect fusese atribuit companiei Tirrena Scavi, însă acest contract a fost reziliat. Important de reținut, în România în ultimul an lucrurile par să se miște tot mai bine când vine vorba despre infrastructură rutieră, un mare merit fiind al ministrului Sorin Grindeanu.
”În ultimele două luni au recuperat excelent pe partea de structuri: acum mai au doar câteva supratraversări cu finisajele de făcut și încă niște treabă pe corpul drumului expres. Astfel că darea în trafic în decembrie 2024 este certă, data exactă fiind decisă în special de vreme. Atenție: se va circula fără pasajul DEx12 peste Centura Craiova (DN65F).
Accesul se va face pe bretelele din acest nod și prin girația de la sol. Pasajul nu are descărcare în zona de nord-est a orașului – poveste lungă, dezbătută pe larg pe forumul nostru. Contractul semnat în 08.08.2023 a fost preluat de Ozaltin-Strade-Visio după rezilierea cu Tirrena Scavi, are ordin de începere emis în 12.09.2023 și prevede 18 luni de execuție directă, fără proiectare.
Așadar finalizare la mijlocul lui martie 2025, devansată cu 3 luni, curat, fără extensii de timp și giumbușlucuri birocratice”, se mai arată în comunicatul Asociației Pro Infrastructură. Pentru aceste proiecte importante sunt folosite fonduri europene, astfel că românii au toate șansele ca în 5-10 ani să circule în toată țara pe autostrăzi și drumuri expres.