Constructorul austriac care se ocupă de primul tunel de autostrada din România a forat deja două treimi din două căi de tunel aferente secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, potrivit secretarului de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Constructorul austriac Porr, care execută lucrările primului tunel de autostrada din România, a realizat progrese importante, a anunțat, sâmbătă, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Scrioșteanu a precizat că firma austriacă a depășit două treimi din forajul celor două fire de tunel aferent Secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești.
„Mă aflu pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni- Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești A, unde construim primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, pentru a verifica progresul lucrărilor. La acest moment, am depășit două treimi din forajul celor două fire de tunel aferent acestei secțiunii, fiind forați”, a postat secretarul de stat pe pagina sa Facebook.
Irinel Ionel Scrioșteanu a explicat că este vorba de forarea a 940 metri (în Tunelul Daniela) , pe sensul de mers Sibiu-Pitești, și de 830 metri (în Tunelul Alina), pe sensul de mers Pitești-Sibiu).
Compania austriacă a demarat și lucrările de construcție a radierului de la Tunelul Alina, deja fiind realizați aproximativ 550 metri, potrivit secretarului de stat. Termenul de finalizare a acestor importante execuții este 2027. Secretarul de stat a informat și că săptămnâna aceasta lucrările pe tot ansamblul șantierului au depășit procentul de 50%.
Contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de 9,86 km, a fost semnat în 2021 de către CNAIR și Porr Construct.
Contractul are o valoare de de 1.678.873.121,77 lei fără TVA, având ca sursă de finanțare fonduri europene nerambursabile.
„Sunt bucuros să mă aflu aici la această semnare ce marchează un moment foarte important pentru Autostrada Sibiu-Pitești. După mai bine de 2 ani, am reușit astăzi să semnăm contractul pentru Secțiunea 4, o porțiune de drum ce prezintă câteva caracteristici aparte, vorbim de 12 poduri și de un tunel cu o lungime de peste 1.300 de metri. Am încredere că relația dintre CNAIR și antreprenor va fi una extrem de bine închegată pentru a duce la bun sfârșit construcția acestei secțiuni a autostrăzii”, a declarat la acea vreme Dan Vîlceanu, Ministrul Interimar al Transporturilor și Infrastruturii.
Constructorul va realiza lucrări de mare complexitate, 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de m, dintre care, cel mai lung fiind viaductul de la km 84+341, în lungime de 630 de metri, și tunelul cu o lungfime de 1.350 de metri, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș, potrivit CNAIR.