Peste nu foarte mult timp, drumul spectaculos din inima României, de unde se spune că poți atinge cerul cu mâna, se va transforma în mod radical. Aici vor începe o serie de lucrări de modernizare extrem de importante.
Legenda spune că Transalpina, care mai este cunoscut și ca ”Drumul Regelui”, ar fi fost construit pe vremea războaielor dintre daci și romani. Alte voci spun că a fost lucrarea germanilor, pe vremea Primului Război Mondial.
Se mai spune și că, de fapt, locuitorii din zonă au construit drumul, bucată cu bucată. Indiferent de originea sa, cert este că șoseaua din inima României trebuie vizitată cel puțin o dată în viață.
În curând, această atracție turistică va arăta și mai spectaculos, ca în filme! Autoritățile pregătesc ample lucrări de modernizare în zonă. În acest sens, la mijlocul lunii februarie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că a primit deja șase oferte la licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea DN 67C (Transalpina).
”Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, prevede identificarea mai multor măsuri prin care, pe sectorul de drum național, cuprins între Bengești și Sebeș (148,41 km), să se poată circula în condiții mai mari de siguranță și de confort. Potrivit contractului, în valoare de 41,45 milioane de lei (fără TVA), Studiul de Fezabilitate va trebui să fie finalizat în maximum 18 luni”, a scris, pe Facebook, Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol.
Același oficial al Companiei de Drumuri a mai precizat că autoritățile au în plan să țină deschisă circulația pe Transalpina o perioadă cât mai lungă din an, ”în condiţii de siguranţă şi confort”.
În ceea ce privește contractul lucrărilor, acesta cuprinde trei etape principale: stabilirea criteriilor de proiectare, aplicarea soluţiilor tehnice pentru implementarea măsurilor de sporire a siguranţei rutiere, detalierea soluţiilor tehnice şi finalizarea studiului de fezabilitate.
Cei de la drumuri au închis circulația rutieră pe Transalpina (DN 67C), încă de pe 11 noiembrie 2024. La acea dată, condițiile meteo au devenit nefavorabile. Circulația este închisă pe DN 67C, între km 34+800 (Rânca) – km 79+200, (Curpăt).
Cu peisaje variate și mai puțin aglomerate, lacuri glaciare și pășuni pitorești la tot pasul, traseul de pe Transalpina este unul de vis pentru orice turist. În plus, există o listă lungă de atracții turistice în zonă.
În Gorj dai de Cheile Oltețului, unde vei întâlni Crucea lui Ursache. Datează din 1800 și este dedicată Căpitanului Ursache. Tot în județul Gorj, te așteaptă Muzeul Satului Curtișoara și Mănăstirea Icoana, din localitatea Crasna.
Atracții sunt și în celelalte județe. În Vâlcea, turiștii se pot opri la Olari Horezu. Ceramica Horezu este parte din Patrimoniul Cultural UNESCO. Apoi, în Sibiu, o variantă bună este să mergi spre Sibiel. Satul are o frumusețe aparte. Există aici un muzeu de icoane pe sticlă unde se află cea mai mare colecție de icoane pe sticlă din Transilvania.
Transalpina este considerat cel mai înalt drum din România. Aici, la 2.145 de metri altitudine, te simți la un pas de atinge cerul cu mâna. Șoseaua pleacă din Gorj și se oprește în Sibiu. Pe parcurs, străbate patru județe: Gorj, Vâlcea, Sibiu și Alba.
Mai mereu, între Transalpina și Transfăgărășan se fac comparații. Mulți se întreabă care dintre ele e cel mai frumos traseu. O parte din oameni spun că bogăția naturală a Transalpinei e superioară. De asta te poți convinge numai dacă te urci în mașină și te bucuri de traseul Transalpina și obiectivele turistice din jur. Va fi o călătorie spectaculoasă, pe care nu o vei uita.