News

E OFICIAL! Angajații care vor ieși mai devreme la pensie: “Nu pot rezista până la vârsta standard”

15.05.2019 | 20:41
E OFICIAL Angajatii care vor iesi mai devreme la pensie Nu pot rezista pana la varsta standard

După șase ani de discuții și amânări în Parlament, statutul unor angajați a fost adoptat! Este vorba despre personalul feroviar. Reprezentanții sindicatelor din acest sector au fost astăzi, 15 mai, în Camera Deputaților, acolo unde au prezentat conducerii planurile lor pentru modernizarea sistemului feroviar.

Angajații CFR vor ieși la pensie mai devreme!

Despre reușită a vorbit și Ion Rădoi, președinte al Convenției Naționale a Transportatorilor din România, care a spus că sunt câteva elemente care în conformitate cu contractele colective de muncă ce au fost negociate de-a lungul vremii se bat în cuie prin lege. „După şase ani iată că putem să ne bucurăm de acest statut al personalului feroviar.

Sunt nişte elemente care în conformitate cu contractele colective de muncă pe care noi le-am negociat de-a lungul timpului se bat în cuie prin lege”, a spus Rădoi. De altfel, una dintre cele mai importante prevederi ale noii legi era reducerea stagiului obligatoriu de cotizare de la 35 la 30 de ani, fără ca salariații să fie penalizați la pensie.

E OFICIAL! Angajații care vor ieși mai devreme la pensie: "Nu pot rezista până la vârsta standard"
“Nu pot rezista până la vârsta standard”

Măsura ar urma să se aplice după anul 2021

„Reuşim să introducem coeficienţii de ierarhizare în contractele colective, facem o departajare a personalului prin pregătirea de muncă pe care o are fiecare, reducem vârsta de pensionare cu 5 ani, ceea ce înseamnă foarte mult pentru că personalul de la calea ferată e un personal epuizat, obosit şi nu poate să reziste până la vârsta standard de 65 de ani”, a declarat Florin Dobrescu, președinte executiv al Convenției Naționale a Transporturilor din țara noastră. De menționat este că măsura ar urma să se aplice din anul 2021, iar până atunci sindicatele cer și alte măsuri care să ducă la eficientizarea acestui sector.

În acest moment, companiile feroviare sunt aproape de colaps. Cea mai grea situație este la CFR Marfă, o companie care are aproximativ 6.000 de angajați, ce a înregistrat o pierdere de 157 de milioane de lei în anul 2017. La suma menționată se adaugă datorii de mai bine de un miliard de lei, iar cea mai mare parte a lor merge către administratorul infrastructurii.