News

Ecaterina Andronescu a propus introducerea a patru tipuri de Bacalaureat! Care sunt sugestiile ministrului Educației

29.03.2019 | 14:55
Ecaterina Andronescu a propus introducerea a patru tipuri de Bacalaureat Care sunt sugestiile ministrului Educatiei

Ecaterina Andronescu vrea să schimbe din temelii sistemul de învățământ. Ministrul Educației a propus modificări importante privind Bacalaureatul. Astfel, ar putea exista nu mai puțin de patru tipuri ale examenului final, în funcție de profilul pe care elevii aleg să îl urmeze.

Ecaterina Andronescu pregătește schimbări radicale. Vrea patru tipuri de Bacalaureat

În contextul schimbărilor propuse de ministrul Educației, ar urma să existe Bac T (tehnologic), Bac A1 (pentru absolvenții programelor de studii liceale de științe), Bac A2 (pentru absolvenții programelor de studii liceale socio-umaniste) și Bac V (pentru absolvenții programelor de studii liceale vocaționale).

Ministrul Educației și-a manifestat intenția de a introduce aceste schimbări, în cadrul evenimentului de lansare a viziunii sistemice „Educația ne unește”, organizat de Ministerul Educației. Evenimentul a avut loc în aula Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I”.

Ce schimbări pregătește Ecaterina Andronescu
Ce schimbări pregătește Ecaterina Andronescu

Ce spune Ecaterina Andronescu despre cele patru tipuri de Bacalaureat

Programele de formare profesională vor cuprinde studiile profesionale, acum generate de şcoala profesională, de trei ani de zile, care se finalizează cu o certificare a competenţelor şi, sigur, cu abilităţi de limba română corect vorbită şi scrisă, o limbă străină şi o probă practică. Ei pot beneficia, dacă se opresc doar la această rută de profesionalizare, de formare profesională continuă. Tot în programele de formare profesională am inclus şi studiile liceale, ceea ce acceptăm astăzi ca fiind licee tehnologice. Aceste studii se finalizează cu un Bac, pe care l-am numit ‘T’, de la tehnologic, şi cu un certificat de competenţe profesionale” , a declarat ministrul Educației.

Programele de studii liceale de ştiinţe, de patru ani toate, am încercat să le grupăm în trei categorii: cele vocaţionale, în care intră arta, muzica, sportul şi aşa mai departe, care se finalizează cu un Bac vocaţional, care cuprinde limba română, limba străină, o probă specifică domeniului şi o probă pentru toate studiile liceale de creativitate, cunoaştere, abilităţi, aptitudini şi atitudini. Nu cred că va fi foarte uşor de generat această probă, dar cred că este obligatorie. Ea ar avea un caracter de interdisciplinaritate” , a mai spus ministrul Educației.

Celelalte două programe de studii liceale le-am numit programe de ştiinţe, care se finalizează cu un Bac de nivel A1, cu examene de română, limbă străină, matematică, la alegere una dintre disciplinele ştiinţifice şi, evident, cu această probă de creativitate, care integrează ceea ce a învăţat prin studiile liceale. Şi un Bac la care ajung cei care optează pentru programele de studii liceale socio-umaniste (Bac A2), cu accent pe disciplinele socio-umaniste: limba română, limbă străină, istorie, filosofie, logică, sociologie şi, evident, proba de creativitate. După ce s-a încheiat evaluarea prin examenul de Bacalaureat au dreptul spre studii universitare, oarecum, pre-condiţionate. Adică cel care are un Bac vocaţional se duce să facă studii universitare vocaţionale: muzică, Conservator, Universitatea de Educaţie Fizică şi Sport, universităţile de artă, pentru că ei au acumulări mult mai importante. Şi studii universitare socio-umaniste şi ştiinţe şi ştiinţe aplicate, pentru cei care au ales formula pe care altă dată o numeam învăţământ real” , a conchis Ecaterina Andronescu.